Brief met Verzekerservice

Verzekerd een brief versturen naar het buitenland

Wilt u iets waardevols versturen per post? Door van de Verzekerservice gebruik te maken is uw brief tot 500 euro verzekerd bij verlies of beschadiging. Dat geeft een gerust gevoel.

Uw post aangetekend versturen? Ga dan naar Aangetekende Brief.

Voordelen van Verzekerservice

  • Tot 500 euro vergoeding bij verlies of beschadiging
  • Geadresseerde tekent voor ontvangst
  • Altijd een verzendbewijs
  • Uw brief is eenvoudig te volgen met Track & Trace

Hoe werkt het?

U kunt uw brief met Verzekerservice op drie manieren frankeren:

1. Mijn PostNL

U kunt via Mijn PostNL uw brief eenvoudig online versturen.

Inloggen in Mijn PostNL Mijn PostNL-account aanmaken

2. Frankeermachine, Digitale Postzegel of Port Betaald

Bent u een bedrijf en gebruikt u een Frankeermachine of Digitale Postzegel? Gebruik dan de speciale barcodesticker uit het barcodeboek. Voor post op rekening (Port Betaald) gebruikt u de speciale barcodesticker uit het Port Betaald barcodeboek.

3. Brief versturen op het Postkantoor of Business Point

U kunt uw brief ook altijd op het Postkantoor of Business Point laten frankeren én verzekerd verzenden.

Vind een Postkantoor

Wat kost het?

Het tarief voor het versturen van een brief met Verzekerservice verschilt per bestemming.

 t/m 2 kg
NL€ 14,40
EUR1€ 17,45
EUR2€ 19,45
Wereld€ 22,45

Gewicht en formaat

  • Maximum formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
  • Minimum formaat: 14 x 9 cm
  • Maximum gewicht: 2 kg 

Hoe kunt u uw brief verzendklaar maken?

Om uw brief met Verzekerservice op de juiste manier te verpakken en te adresseren, hebben we een aantal tips voor u op een rij gezet. U zorgt dan in ieder geval voor: 

  • Volledige en juiste adressering (inclusief een retouradres in Nederland) 
  • Goede verpakking van de inhoud van uw zending
  • Verstuurt u waardevolle spullen, zoals geld, sieraden, toegangskaarten en waardepapieren? Dan is een Sealbag verplicht. Deze kunt u kopen bij een PostNL-locatie of in de webshop.

Als er toch iets mis gaat

Wij bezorgen uw brief met grote zorg. Maar in zeer uitzonderlijke gevallen gaat er wel eens wat mis. Komt de inhoud van uw brief beschadigd aan of is de brief onvindbaar? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan stellen wij een onderzoek in. Blijkt hieruit dat u recht heeft op schadevergoeding? De hoogte van de schadevergoeding wordt bepaald op basis van de waarde van de inhoud van uw brief, met als maximum de opgegeven verzekerde waarde bij verzending. De maximale schadevergoeding is 500 euro per brief.

Let op: bewaar altijd uw verzendbewijs, dit heeft u nodig om in aanmerking te komen voor eventuele schadevergoeding.