Brief met verzekerservice

Verzekerd een brief versturen

Wil je iets waardevols versturen per post? Door van de verzekerservice gebruik te maken is je brief tot 500 euro verzekerd bij verlies of beschadiging. Dat geeft een gerust gevoel.

Voordelen van verzekerservice

  • Tot 500 euro vergoeding bij verlies of beschadiging
  • Handtekening voor ontvangst
  • Altijd een verzendbewijs
  • Je brief is eenvoudig te volgen met track & trace

Hoe werkt het?

Je kunt je brief met verzekerservice op drie manieren frankeren:

1. Mijn PostNL

Je kunt met een zakelijk account via Mijn PostNL je brief eenvoudig online versturen.

Inloggen in Mijn PostNL Mijn PostNL-account aanmaken

2. Frankeermachine, digitale postzegel of port betaald

Ben je een bedrijf en gebruik je een frankeermachine of digitale postzegel? Gebruik dan de speciale barcodesticker uit het barcodeboek. Voor post op rekening (port betaald) gebruik je de speciale barcodesticker uit het port betaald barcodeboek.

3. Brief versturen op het postkantoor of Business Point

Je kunt je brief ook altijd op het postkantoor of Business Point laten frankeren én verzekerd verzenden.

Vind een Ppstkantoor

Wat kost het?

Het tarief voor het versturen van een brief met verzekerservice verschilt per bestemming.

 t/m 2 kg
NL€ 14,90
EUR1€ 17,90
EUR2€ 19,90
Wereld€ 22,90

Gewicht en formaat

  • Maximum formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
  • Minimum formaat: 14 x 9 cm
  • Maximum gewicht: 2 kg 

Hoe kun je je brief verzendklaar maken?

Om je brief met verzekerservice op de juiste manier te verpakken en te adresseren, hebben we een aantal tips voor je op een rij gezet. Je zorgt dan in ieder geval voor: 

  • Volledige en juiste adressering (inclusief een retouradres in Nederland) 
  • Goede verpakking van de inhoud van je zending
  • Verstuur je waardevolle spullen? Dan is een sealbag verplicht. Deze kun je kopen bij een PostNL-locatie of in de webshop. Als het pakket niet in een sealbag past, zorg dan dat je speciaal beveiligingstape over alle naden aanbrengt. Deze tape is voorzien van een eigen kenmerk en laat duidelijke sporen achter bij verwijdering.

Als er toch iets mis gaat

Komt de inhoud van je brief beschadigd aan of is de brief vermist? Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Dan stellen wij een onderzoek in. Blijkt uit dit onderzoek dat je recht hebt op schadevergoeding? De hoogte hiervan is afhankelijk van de waarde van de inhoud van je brief.
Let op: Om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen 7 dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). Wij hebben hiervoor het verzendbewijs en foto's van de beschadigde brief nodig. Het is dus belangrijk dat je deze bewaart.