Pakket of post beschadigd

Vervelend om te horen dat je pakket of post is beschadigd. Hieronder lees je wat je in dat geval kunt doen.

Ben jij de ontvanger?

Laat dan zo snel mogelijk aan de afzender weten dat je het poststuk beschadigd hebt ontvangen. De afzender kan dan mogelijk aanspraak maken op schadevergoeding. De afzender kan hierbij vragen om foto’s van de beschadigde inhoud, de doos en ander verpakkingsmateriaal (of het poststuk en de envelop). Je kan wel een melding maken van de schade via de knop ‘Schade melden’. Hiermee kunnen we voorkomen dat dit vaker gebeurt.

Ben je afzender?

Klik op de onderstaande knop ‘Schade melden’ om dit te melden. Of je in aanmerking komt voor schadevergoeding, is afhankelijk van de manier van versturen.

Kom ik in aanmerking voor schadevergoeding?

Als je het poststuk of pakket met een van de volgende verzendopties hebt verstuurd, kom je mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding:

  • Aangetekend
  • Verzekerservice
  • Spoedservice

Onverzekerde post en pakketten komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Je kunt de schade natuurlijk wel bij ons melden. Zo kunnen we voorkomen dat het nog een keer gebeurt.

Meld de schade binnen zeven dagen na bezorging

Let op: om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen zeven dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). Gebruik hiervoor de knop met ‘Schade melden’ of de onderstaande contactopties.