Let op: Per 17-01-2023 zijn de inklaringskosten voor pakketten van buiten de EU veranderd. Bekijk wat dit voor jou betekent op postnl.nl/afhandelingskosten.

Veelgestelde vragen

Is mijn inklaringskosten-betaalverzoek nep?

Heb je een betaalverzoek van ons gekregen, maar twijfel je of het om spam gaat? Zo weet je zeker dat een betaalverzoek van ons komt:

  1. Krijg je een e-mail, sms, kaartje in de brievenbus of een notificatie in de PostNL-app? Dat kan! Dit zijn namelijk alle manieren waarop we je kunnen vragen om inklaringskosten te betalen.
  2. In onze e-mails, sms’jes, kaarten of notificaties kunnen links staan. De links die wij voor betaalverzoeken versturen, leiden altijd naar onze track & trace-pagina. Vertrouw je het toch niet helemaal? Dan kun je altijd zelf naar onze track & trace-pagina gaan om inklaringskosten te betalen.
  3. Vul op de track & trace-pagina je track & trace-code en postcode in. Je kunt dan direct de factuur controleren. Daarop zie je ook om welk pakket het gaat.
  4. Je kunt nu veilig betalen.

Lees meer over phishing en nepberichten