Let op: Per 17-01-2023 zijn de inklaringskosten voor pakketten van buiten de EU veranderd. Bekijk wat dit voor jou betekent op postnl.nl/afhandelingskosten.
Is mijn inklaringskosten-betaalverzoek nep?
Heb je een betaalverzoek van ons gekregen, maar twijfel je of het om spam gaat? Zo weet je zeker dat een betaalverzoek van ons komt:
- Krijg je een e-mail, sms, kaartje in de brievenbus of een notificatie in de PostNL-app? Dat kan! Dit zijn namelijk alle manieren waarop we je kunnen vragen om inklaringskosten te betalen.
- In onze e-mails, sms’jes, kaarten of notificaties kunnen links staan. De links die wij voor betaalverzoeken versturen, leiden altijd naar onze track & trace-pagina. Vertrouw je het toch niet helemaal? Dan kun je altijd zelf naar onze track & trace-pagina gaan om inklaringskosten te betalen.
- Vul op de track & trace-pagina je track & trace-code en postcode in. Je kunt dan direct de factuur controleren. Daarop zie je ook om welk pakket het gaat.
- Je kunt nu veilig betalen.