Menu

Veelgestelde vragen

Wanneer moet ik inklaringskosten betalen?

PostNL is door de Nederlandse overheid aangewezen om douaneaangifte te doen voor alle zendingen afkomstig van buiten de Europese Unie (en van gebieden daarbinnen die geen deel uitmaken van het fiscale BTW- of Accijnsgebied van de EU). Hierbij vraagt PostNL de geadresseerde om eventuele kosten (douanerechten, btw en/of andere invoerheffingen) te betalen. De aangifte brengt voor PostNL kosten met zich mee. Deze kosten worden ook in rekening gebracht bij de geadresseerde. Bij andere internationale vervoerders is dit al langer gebruikelijk.

Waarom betaalt de afzender geen inklaringskosten?

Waarom betaal ik inklaringskosten voor een zending die is vrijgesteld van btw en/of douanerechten?

Anderen bekeken ook:

Neem contact op



Chatten

Chat live met een van onze support medewerkers

Deze berichten kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Klantenservice Consument

088 - 22 55 555
Ma-vr 8.30 tot 20.00 uur, za 9.00 tot 16.00 uur.



Adres

Postbus 99180
8900 NA LEEUWARDEN

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.