Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of ‘niet-thuis code’) en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen. Of klik op de knop hieronder, dan helpt onze digitale collega Daan je verder.

Hoe laat komt de bezorger?

We kunnen je niet precies vertellen hoe laat je pakket wordt bezorgd. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid pakketten, weersomstandigheden en drukte op de weg.

Check de nieuwste updates over je bezorging, van drukke periodes tot eventuele vertragingen.

Pakket uit het buitenland

Misschien is je pakket misschien nog niet in Nederland of bij ons internationale sorteercentrum. Voor meer informatie kun je de barcode invullen, hierboven of op track & trace. Daar houden we je op de hoogte van de status van je pakket.

Inklaringskosten

Moet je inklaringskosten betalen? Dan sturen we je een betaalverzoek per SMS, e-mail of post. Je kunt de inklaringskosten zien en betalen in track & trace. Zodra je de inklaringskosten hebt betaald, bezorgen we het pakket bij je thuis. Je hebt in totaal 14 dagen de tijd om de inklaringskosten te betalen. Daarna gaat je pakket retour naar de afzender. Meer informatie over inklaringskosten vind je op postnl.nl/inklaring.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Komt het bezorgmoment niet uit? Of heb je de bezorger gemist? Bekijk wat je kunt doen.

Pakket naar het buitenland

Heb je juist iets verstuurd naar het buitenland, en wil je weten wanneer dat pakket aankomt? Kijk dan op deze pagina.