Postnl.nl

Hoe betaal ik inklaringskosten?

Heb je van ons per e-mail of post een betaalverzoek voor inklaringskosten ontvangen? Betaal het online en daarna bezorgen we je pakket zo snel mogelijk bij je thuis. Je hebt 14 dagen de tijd om te betalen. Daarna gaat je pakket retour naar de afzender.

Hoe betaal ik inklaringskosten?

  1. 1

    Ga naar track & trace

    Klik op de link in de e-mail of scan de QR-code op het kaartje dat je per post hebt ontvangen. Je komt op track & trace terecht.
  2. 2

    Vul je gegevens in

    Voer je track & trace-code en postcode in. Zo weten we om welk pakket het gaat.

  3. 3

    Bekijk de factuur en betaal direct

    Onder ‘De inklaringskosten’ zie je de factuur. Je kunt meteen betalen via iDEAL of creditcard.

Twijfel je of het betaalverzoek wel echt is?

We sturen nooit een link om direct te betalen. We verwijzen altijd eerst naar onze track & trace-pagina. Als je daar je track & trace-code invult, kun je je factuur bekijken en veilig betalen.

Tip: maak een PostNL-account aan en log in op de PostNL-app. Via de PostNL-app kunnen we je altijd veilig bereiken.

Lees meer over nepberichten

Een betaalverzoek van PostNL herken je aan het afzenderadres: noreply@edm.postnl.nl. Ook begint de URL die verstopt zit achter de knop ‘Bekijk betaalverzoek’ met https://click.edm.postnl.nl. Dit kun je controleren door met je muis op de knop te gaan staan zonder er al direct op te klikken.

Heb je een vraag?

Dan ben je bij mij aan het juiste adres! Ik ben chatbot Daan en kan al veel vragen zelf beantwoorden. Komen we er samen niet uit of wil je een echte collega spreken? Dan verbind ik je door.