Pakket met verkeerd verzendlabel

Paste het gekozen verzendlabel niet bij je pakket, omdat het pakket te groot en/of te zwaar was? Dan ontvang je van ons een e-mail met het verzoek om het tekort aan verzendkosten alsnog te betalen. Dat kan via de link hieronder.

Heb je nog een andere vraag?

Om welk pakket gaat het?

Dat zie je vanzelf als je klikt op de link in de e-mail die je hebt ontvangen. Behalve de barcode en het bezorgadres, zie je ook precies hoe groot en zwaar je pakket was en welk verzendlabel je had moeten kiezen.

Ben je de e-mail kwijt? Dan kun je als volgt zien om welk pakket het gaat:

  1. Ga naar de pagina Te weinig betaald
  2. Vul de barcode van je pakket in
  3. Vul de postcode van de ontvanger in
  4. Klik op 'Bekijk pakket'

Hoe wordt het te betalen bedrag berekend?

Je betaalt alleen het verschil tussen het gekozen verzendlabel en het label dat je had moeten kiezen.

Rekenvoorbeeld:

  • Gekozen verzendlabel: 0 – 10 kg a € 6,75
  • Gewicht van het pakket: 12 kg
  • Correcte verzendlabel bij 12 kg: 10 – 23 kg a € 13,-
  • Te weinig betaald: € 6,25

Wat als ik bezwaar wil maken?

Als je het niet eens bent met de extra verzendkosten kun je online bezwaar indienen. Dit gaat als volgt:

  • Ga naar Bezwaar indienen
  • Vul de barcode van je pakket in
  • Vul de postcode van de ontvanger in
  • Klik op 'Bezwaar maken'
  • Geef aan waarom je bezwaar wilt maken en klik op 'Bezwaar aanvragen'
  • In de daaropvolgende dagen ontvang je vanuit ons een reactie per e-mail

Let op:

Het kan gebeuren dat jouw bezwaar en een betalingsherinnering elkaar kruisen. Is je bezwaar goedgekeurd? Dan mag je de herinnering negeren en hoef je niets meer te doen.

Waarom krijg ik een betalingsherinnering?

Als je 2 dagen na ontvangst van het betaalverzoek nog niet hebt betaald, sturen we je een betalingsherinnering.

Wat als ik al betaald heb?

Dan hebben jouw betaling en onze herinnering elkaar waarschijnlijk nét gekruist. Je hoeft verder niets te doen.

Wat als ik bezwaar heb ingediend? 

  • Als je nog geen reactie op je bezwaar hebt gekregen, kun je die eerst afwachten. Wordt je bezwaar goedgekeurd? Dan hoef je verder niets te doen.
  • Was je bezwaar al goedgekeurd? Dan hebben jouw bezwaar en onze herinnering elkaar waarschijnlijk net gekruist. Je hoeft verder niets te doen.

Waarom heeft de medewerker op de PostNL-locatie het pakket niet gecontroleerd?

Het voordeel van zelf online frankeren is meer snelheid voor jou als klant. Hierbij vertrouwen wij erop dat je het pakket zelf goed hebt gewogen en gemeten. De verantwoordelijkheid voor juiste frankering ligt dus bij jou als verzender van het pakket.