Menu

Veelgestelde vragen

Pakket of post beschadigd

Vervelend om te horen dat je pakket of post is beschadigd. Hieronder lees je wat je in dat geval kunt doen.

Ben jij de ontvanger?

Laat dan zo snel mogelijk aan de afzender weten dat je het poststuk beschadigd hebt ontvangen. De afzender kan dan mogelijk aanspraak maken op schadevergoeding. De afzender kan hierbij vragen om foto’s van de beschadigde inhoud, de doos en ander verpakkingsmateriaal (of het poststuk en de envelop).

Ben jij de afzender?

Of je in aanmerking komt voor schadevergoeding, is afhankelijk van de manier van versturen.

Onverzekerd verstuurd

Onverzekerde post en pakketten komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Je kunt de schade uiteraard wel bij ons melden met behulp van onderstaande contactopties. Zo kunnen we voorkomen dat het nog een keer gebeurt.

Verzekerd verstuurd

Als je het poststuk of pakket met een van de volgende verzendopties hebt verstuurd, kom je mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding:

  • Aangetekend
  • Verzekerservice
  • Betaalservice
  • Spoedservice


De hoogte van de schadevergoeding is afhankelijk van de waarde van de inhoud en de gekozen verzendoptie. Let op: om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen zeven dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). Je kunt hiervoor de onderstaande contactopties gebruiken.

Anderen bekeken ook: