Pakket of post beschadigd
Vervelend om te horen dat je pakket of post is beschadigd. Hieronder lees je wat je in dat geval kunt doen.
Vervelend om te horen dat je pakket of post is beschadigd. Hieronder lees je wat je in dat geval kunt doen.
Laat dan zo snel mogelijk aan de afzender weten dat je het poststuk beschadigd hebt ontvangen. De afzender kan dan mogelijk aanspraak maken op schadevergoeding. De afzender kan hierbij vragen om foto’s van de beschadigde inhoud, de doos en ander verpakkingsmateriaal (of het poststuk en de envelop). Je kan wel een melding maken van de schade via de knop ‘Schade melden’. Hiermee kunnen we voorkomen dat dit vaker gebeurt.
Klik op de onderstaande knop ‘Schade melden’ om dit te melden. Of je in aanmerking komt voor schadevergoeding, is afhankelijk van de manier van versturen.
Als je het poststuk of pakket met een van de volgende verzendopties hebt verstuurd, kom je mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding:
Onverzekerde post en pakketten komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Je kunt de schade natuurlijk wel bij ons melden. Zo kunnen we voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Let op: om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen zeven dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen). Gebruik hiervoor de knop met ‘Schade melden’ of de onderstaande contactopties.