Ons bedrijfsmodel

Zo bereiken we onze ambitie

Wij bezorgen bijzondere momenten. Omdat we begrijpen dat ieder contactmoment waardevol is. Want in een wereld waarin alles en iedereen met elkaar verbonden is, blijven wij de onmisbare link tussen verzenders en ontvangers. En tussen de digitale en de fysieke wereld. Daarom werken we hard aan ons doel om uit te groeien tot dé aanbieder van post- en e-commercelogistiek in, naar, en vanuit de Benelux. Met onze strategie richten we ons op innovatie en verbetering, zodat we onze klanten steeds beter van dienst kunnen zijn. Zo verliezen we ons doel nooit uit het oog.

We houden het simpel, we maken het slim, en we doen het samen. Dat zijn de 3 kernwaarden van ons oranje kompas. Dit kompas bepaalt de koers die we volgen op weg naar onze ambitie om jouw favoriete bezorger te zijn. Want in een wereld die steeds groter en dynamischer wordt, willen wij er zijn voor iedereen.

Onze strategie

Het is ons doel om uit te groeien tot de grootste aanbieder van logistieke oplossingen en postdiensten in, naar, en vanuit de Benelux. Dit bereiken we door ons te richten op een aantal strategische doelstellingen waarmee we van waarde zijn voor onze aandeelhouders en andere belanghebbenden. Niet alleen op financieel gebied, maar ook als het aankomt op klantervaringen, sociale verbinding, en duurzaamheid. Met deze strategie komen we stap voor stap dichter bij onze ambitie om jouw favoriete bezorger te worden. Want van een lief kaartje tot een attent pakketje: wij zijn er om jouw bijzondere momenten te bezorgen. Omdat we begrijpen dat ieder contactmoment waardevol is. Hoe we onze strategie uitvoeren? Door onze doelstellingen na te jagen in onze verschillende bedrijfsonderdelen.

  • Onze klanten helpen om hun bedrijf te doen groeien
  • Zeker stellen van een duurzaam en solide postbedrijf
  • Aantrekken en behouden van gemotiveerde mensen
  • Verminderen van onze impact op het milieu
  • Genereren van winstgevende groei en duurzame kasstromen

Binnen iedere doelstelling onderscheiden we de belangrijkste aandachtsgebieden die ons helpen om onze strategie uit te voeren, en bepalen we de resultaten waaraan we onze voortgang en succes kunnen afmeten. Relevant zijn én blijven vraagt dat we ons blijven ontwikkelen. Dat betekent dat we onze bezorgprocessen en -diensten voortdurend vernieuwen en optimaliseren. Voor onze klanten, onze consumenten, en ieder ander die daar belang bij heeft. Diverse bedrijfsbrede programma’s helpen ons om onze strategie te vertalen naar praktische stappen en ontwikkelingen.

Governance

Een goede en effectieve organisatie en aansturing van ons bedrijf is van essentieel belang voor een succesvolle strategie. Daarom maken we gebruik van een governancestructuur met een heldere en zuivere rolverdeling. Van de auditcommissie tot de Raad van Bestuur, elke laag speelt een belangrijke rol in de zeggenschap.

Onze kernactiviteiten

We bedienen onze klanten met 3 kernactiviteiten binnen de post- en pakkettenmarkt: ophalen, sorteren, en bezorgen. Een hecht logistiek netwerk in de gehele Benelux is hiervoor onmisbaar, evenals werken met de modernste technieken. Alleen zo kunnen we betrouwbaar, veilig, en op tijd bezorgen, en daarmee de beloftes aan onze klanten waarmaken.

Post

Door voortdurend in ons postnetwerk te investeren, maken we onze postbezorging betrouwbaar, bereikbaar, en betaalbaar voor iedereen.

Pakketten

Van standaard pakketbezorging tot op maat gemaakte logistieke oplossingen: wij bieden de beste logistieke oplossingen voor elke klant.

Internationale bezorging

We versterken onze positie over de grens en spelen we in op de groeiende internationale online verkoop. Dat doen we met Spring Global Delivery Solutions.