Ik heb mijn post retour gekregen
Op deze pagina leggen we uit waarom je post retour komt en geven we tips om dit in de toekomst te voorkomen.
Op deze pagina leggen we uit waarom je post retour komt en geven we tips om dit in de toekomst te voorkomen.
Met een paar goede checks voorkom je onnodige retouren en extra kosten. Dit kun je zelf doen:
Op de overzichtspagina van facturen lees je alles wat met je factuur te maken heeft.
De retourreden vind je als sticker, stempel of handmatig geschreven tekst op je retourpost. Dit is wat ze betekenen:
Omschrijving | Betekenis |
Geen | Er is geen brievenbus. |
Vol | De brievenbus is vol. |
Geweigerd | De ontvanger heeft de post geweigerd. |
Adres onvolledig | Het adres is onvolledig. |
Verhuisd | Handgeschreven op het poststuk: de geadresseerde is verhuisd. |
Onbekend | Handgeschreven op het poststuk: de reden voor retour is niet duidelijk of onleesbaar. |
Vervallen | Het huisadres bestaat niet (meer). |
Opgeheven | De postbus is niet meer actief. |
Adres onleesbaar | Alleen bij poststukken in folie: adresgegevens ontbreken, zijn onduidelijk of het adres is niet bekend. |
In de meeste gevallen is het een kwestie van adres aanpassen en opnieuw versturen. Krijg je je post retour omdat je verpakking niet goed is? Verpak je post dan opnieuw.
Maak duidelijke foto’s van de post die retour is gekomen. Neem dan contact op met onze zakelijke klantenservice of je vaste zakelijke contactpersoon. Zo kunnen we samen kijken wat er mogelijk mis is gegaan. We helpen je graag.