Menu

Notificatieservice

Hou uw klant op de hoogte van zijn bestelling

Want dan biedt u extra service én wordt een groter deel van uw bestellingen al bij de eerste bezorgpoging afgeleverd. En weet uw klant precies wanneer zijn pakket bezorgd wordt.

Voordelen van de notificatieservice

  • Volledig en real-time inzicht voor uw klanten in de status van hun bestelling
  • Geeft uw klanten de mogelijkheid om de bezorging al vooraf te wijzigen
  • Uw bestellingen worden vaker in één keer bezorgd
  • Voorkomt hoge kosten voor het beheren en verwerken van notificaties in uw software

Hoe werkt het?

Als u kiest voor de notificatieservice, dan krijgt uw klant automatisch bericht na een wijziging in de status zijn bestelling. Dit kan zijn nadat het pakket:

  • Aangeleverd is door u bij een PostNL-locatie
  • Gesorteerd is door ons op het sorteercentrum
  • Onderweg is met de pakketbezorger
  • Bezorgd is bij uw klant tenzij hij niet thuis was

Informatie die uw klant ontvangt

Als u kiest voor de notificatieservice met een sms- of e-mailbericht, dan krijgt uw klant informatie over:

  1. De status van het pakket (aangeleverd, gesorteerd, onderweg of wel/niet bezorgd).
  2. Het bezorgmoment en -adres, de afzender, track & trace-code en als uw klant wil ophalen ook de openingstijden van de PostNL-locatie.
  3. Een link naar de persoonlijke PostNL-omgeving met alle informatie over de bestelling op een rij, compleet met de laatste status en de geschatte tijd waarop bezorgd wordt.
  4. Informatie over wat uw klant kan doen als het bezorgmoment toch niet uitkomt.

Uw notificatieservice is binnen een paar minuten ingesteld

  1. Om in te stellen gaat u naar mijn.postnl.nl en klikt u op ‘Versturen’ en ‘Notificeren’.
  2. U maakt de keuze voor ‘Standaard’ of ‘Plus’.
  3. Als u kiest voor ‘Plus’, dan geeft u ook aan wanneer in het verzendproces een notificatie-bericht wilt versturen aan uw klant.
  4. Vervolgens kiest u voor een e-mail en/of sms-bericht.
  5. Kiest u voor ‘Plus’, dan kunt u een eigen tekst en logo toevoegen aan het e-mailbericht.
  6. Tenslotte voert u uw e-mailadres en/of (mobiele) telefoonnummer in bij de voormelding.

Stel uw notificatieservice in

Wat kost het?

Het versturen van een e-mailbericht met de notificatieservice is gratis. Een sms-bericht versturen kost 0,10 cent per bericht.

Nog vragen?

Neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 088 225 56 51. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 19.00 uur.

Blijf op de hoogte

Ontvang elke twee maanden onze nieuwsbrief ‘’Pak 't nieuws’’ en mis niks over ontwikkelingen en aanbiedingen op het gebied van pakketten!