Menu

Notificatieservice

Informeer je klanten via e-mail, sms en de PostNL-app

Met onze notificatieservice zijn jouw klanten altijd en overal op de hoogte van de status van hun bestelling. Hierdoor kan deze vaak in één keer worden bezorgd. Wel zo handig!

Voordelen van de notificatieservice

  • Volledig en real-time inzicht voor je klanten in de status van hun bestelling
  • Geeft je klanten de mogelijkheid om de bezorging al vooraf te wijzigen
  • Je bestellingen worden vaker in één keer bezorgd
  • Voorkomt hoge kosten voor het beheren en verwerken van notificaties in je software
  • Je krijgt minder vragen over de status van de bezorging

Hoe werkt het?

De notificatieservice staat automatisch aan in Mijn PostNL. Het enige dat we hiervoor nodig hebben is het e-mailadres of telefoonnummer van je klanten. Deze voer je in tijdens het aanmaken van je zendingen.

Notificaties via sms, e-mail en in de PostNL-app

Met de notificatieservice krijgen je klanten een sms of e-mailbericht met alle belangrijke informatie over de bezorging. Als je klanten de PostNL-app gedownload hebben, ontvangen ze daar ook de melding. Inmiddels is de PostNL-app ruim 5 miljoen keer gedownload, dus die kans is groot.  

In de notificatie staat informatie over: 

  1. De status van het pakket (aangeleverd, gesorteerd, onderweg of wel/niet bezorgd)

  2. Het bezorgmoment en -adres, de afzender, track & trace-code. En als je klant wil ophalen, ook de openingstijden van de PostNL-locatie.

  3. Een link naar de persoonlijke PostNL-omgeving met alle informatie over de bestelling op een rij, compleet met de laatste status en de geschatte tijd waarop bezorgd wordt.

  4. Informatie over wat je klant kan doen als het bezorgmoment toch niet uitkomt. Bijvoorbeeld de bezorging wijzigen. Dit kan ook in de PostNL-app.

Wat kost het?

Het versturen van een sms-bericht kost 0,10 cent per bericht. Het versturen van een e-mailbericht en de meldingen in de PostNL-app zijn gratis.

Blijf op de hoogte

Ontvang elke twee maanden onze nieuwsbrief ‘’Pak 't nieuws’’ en mis niks over ontwikkelingen en aanbiedingen op het gebied van pakketten!

Dit wordt niet getoond

Dit wordt niet getoond

Chatten

Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs.

Direct chatten

Chatten

Start direct een chatgesprek met een van onze adviseurs. Voor vragen over Track & Trace verzoeken wij je te kiezen voor een andere contactoptie.

Direct chatten

Dit wordt niet getoond