Menu
Geen niet-thuis-briefje

Pakketbezorger

gemist?

Je ontvangt geen ‘niet-thuisbriefje’ meer

Weten waar je pakket is?

Met een PostNL-account volg je je pakket online

Je kan heel gemakkelijk je pakketje online volgen. Wij informeren je vanaf nu zoveel mogelijk digitaal. De bezorger laat dus geen ‘niet-thuisbriefje’ meer achter. Als je een PostNL-account aanmaakt kun je je pakket in de PostNL-app volgen of ontvang je een e‑mail met een bericht waar je pakket zich bevindt.

PostNL-account aanmaken

Als je geen PostNL-account hebt of we hebben je e-mailadres niet herkend via de verzender, dan laat de bezorger nog wel een ‘niet-thuisbriefje’ achter.

Heb je de bezorger gemist?

Je pakketbezorger levert het pakket gewoon af bij de buren óf bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Je krijgt een e‑mail en een berichtje in de PostNL-app met daarin het huisnummer van de buren of het adres van het PostNL-punt. Zo werken we samen toe naar een duurzame manier van een pakket ontvangen.

Veelgestelde vragen

Ik heb gehoord dat jullie geen fysiek ‘niet-thuis-briefje’ meer door de brievenbus doen, maar ik volg mijn pakket niet online. Wat nu?

Als je geen PostNL-account hebt of we hebben je e-mailadres niet herkend via de verzender, dan laat de bezorger gewoon nog een ‘niet-thuisbriefje’ achter.

Waarom krijg ik geen niet-thuisbriefje?

Waarom heb ik hier geen bericht over gehad?

Gaat het pakket gelijk naar een PostNL-punt of soms ook naar de buren?

Ik was niet thuis toen mijn pakket geleverd zou worden en ik heb geen ‘niet-thuisbriefje’ ontvangen. Wat nu?

Waar vind ik mijn track & trace code?

Mijn zending is volgens track & trace bezorgd, maar ik heb niets ontvangen en ook geen niet-thuisbriefje gekregen. Wat nu?

Iemand wilde mij als verrassing een pakket sturen. Ik was niet thuis bij bezorging, wat nu?


Download de PostNL-app

Heb je de PostNL-app nog niet? Download 'm nu en volg je pakketten nóg makkelijker.

Download de app