Digitale kennisgeving

Niet thuis als je pakket

is bezorgd?

Vanaf 1 juli informeren we je digitaal

Met een PostNL-account volg je je pakket online

Vanaf 1 juli 2022 informeren we je digitaal waar je pakket is bezorgd: bij de buren of bij een PostNL-punt. Want online heb je altijd de laatste informatie over waar je pakket is. Ook kun je online je bezorgmoment wijzigen en je bezorgvoorkeuren doorgeven. Het is daarom handig om een PostNL-account aan te maken. Daarmee kun je je pakket altijd volgen, ook in de PostNL-app.

PostNL-account aanmaken

Wanneer ontvang ik nog wél een niet-thuisbriefje?

Per 1 juli 2022 geven we alle informatie over de locatie van je pakket zoveel mogelijk per e-mail of in de PostNL-app. Je krijgt alleen in de volgende gevallen nog een briefje op de deurmat. Dit is alleen het geval als we je e-mailadres niet hebben:

  • Je ontvangt medische post en de verzender heeft bij ons aangegeven medische post te versturen.
  • Je krijgt een cadeau of een relatiegeschenk (alleen als de verzender heeft aangegeven cadeaus of relatiegeschenken te versturen).
  • De zending valt onder de universele postdienst, zoals officiële stukken van een notaris of pakketjes die via een PostNL-punt zijn verstuurd.

Wat zijn de voordelen van een PostNL-account?

Bezorger gemist

Altijd direct de laatste informatie over je pakket

Je pakketbezorger levert het pakket af bij de buren óf bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Je krijgt een e‑mail met daarin het huisnummer van de buren of het adres van het PostNL-punt. In de PostNL-app krijg je ook een berichtje.

Duurzamer

Digitaal volgen is duurzamer

Het digitaal volgen van je pakketten is niet alleen handig, het is ook duurzaam. Doordat de bezorger geen niet-thuisbriefje meer achterlaat besparen we zo 70.000 kilo papier per jaar! Dat zijn maar liefst 206 esdoornbomen.

Bezorgvoorkeuren instellen

Bezorgvoorkeuren instellen

Wil je dat we standaard je pakket bij een PostNL-punt bezorgen? Goed nieuws: in je PostNL-account kun je helemaal zelf instellen waar we je pakket bezorgen als je niet thuis bent. Bekijk hoe je je bezorgvoorkeuren kunt instellen.

Download de PostNL-app

Wil je al je post- en pakketzaken in één handig overzicht op je telefoon? Download dan de PostNL-app en log in met je account. Dan krijg je handige pushnotificaties over waar je pakket bezorgd is als je niet thuis bent.

Download de app Android  Download de app iOS

Veelgestelde vragen

Ik volg mijn pakket niet online. Wat nu?

Waarom krijg ik geen 'niet-thuisbriefje'?

Waarom heb ik geen bericht gehad over het verdwijnen van het ‘niet-thuisbriefje’?

Gaat het pakket gelijk naar een PostNL-punt of soms ook naar de buren?

Ik was niet thuis toen mijn pakket werd geleverd en ik heb geen ‘niet-thuisbriefje’ ontvangen. Wat nu?

Waar vind ik mijn track & trace code?

Mijn pakket is volgens track & trace bezorgd, maar ik heb niets ontvangen en ook geen ‘niet-thuisbriefje’ gekregen. Wat nu?

Iemand wilde mij als verrassing een pakket sturen. Ik was niet thuis bij bezorging, wat nu?