Pakket laten ophalen
Hoe kan ik mijn pakket laten ophalen?
Je kunt een pakket dat je wilt versturen, door ons laten ophalen. Vink deze optie aan wanneer je online een verzendlabel koopt.
Dit is een nieuwe dienst die we nog aan het testen zijn. Daarom is de service alleen nog beschikbaar in bepaalde postcodegebieden. Zorg dat je bent ingelogd in je PostNL-account voordat je online je verzendlabel koopt. Je ziet dan vanzelf of je deze dienst kunt gebruiken.
Na je aanvraag ontvang je een bevestiging per e-mail. Die versturen we nog handmatig, dus dit kan iets langer duren dan je van ons gewend bent. In deze mail lees je wanneer we je pakket komen ophalen.
Wie kan een pakket laten ophalen?
Dit is een nieuwe dienst die we nog aan het testen zijn. Daarom is deze service op dit moment alleen beschikbaar in bepaalde postcodegebieden. Koop je online een verzendlabel? Zorg dan dat je bent ingelogd in je PostNL-account. Zo weten we of je in een van deze postcodegebieden woont. Als dat zo is, zie je vanzelf de optie om je pakket te laten ophalen.
Wanneer komen jullie m’n pakket ophalen?
Je kunt zelf een dag kiezen, tot 7 dagen vooruit. Vraag je het vóór 17.00 uur aan? Dan kun je al kiezen voor de volgende dag, behalve als dat een zon- of feestdag is. Vraag je het na 17.00 uur aan, dan wordt het in elk geval een dag later. Je ontvangt een e-mail met een track & trace-code (beginnend met ‘2S’) waarmee je ziet wanneer onze bezorger voor je deur staat.
Dit tijdvak is een inschatting. Op de ochtend zelf, zodra de bezorger vertrekt, zie je op track & trace een nauwkeuriger tijdvak. De bezorger doet er alles aan om binnen dat tijdvak bij je langs te komen. Wanneer de bezorger je pakket heeft aangenomen, krijg je een ophaalbewijs waarmee je je pakket kunt volgen.
Moet ik een verzendlabel printen en op m’n pakket plakken?
Nee. Je hoeft niks te printen, en ook geen adres op je pakket te schrijven. De bezorger die je pakket komt ophalen, neemt het verzendlabel mee en plakt het op je pakket.
Hoe kan ik de bezorger volgen?
Na je aanvraag ontvang je een bevestigingsmail met een track & trace-code (beginnend met ‘2S’). Vul deze code samen met de postcode van de ontvanger in op track & trace. Je ziet dan wanneer onze bezorger bij je langskomt. Dit tijdvak is een inschatting. Zodra de bezorger ’s ochtends vertrekt, vind je hier een nauwkeuriger tijdvak.
Hoe kan ik m’n meegegeven pakket volgen?
Van de bezorger die jouw pakket komt ophalen, krijg je een papieren ophaalbewijs. Daarop staat een track & trace-code (beginnend met ‘3S’) waarmee je je pakket kunt volgen. Let op: dit is een andere code dan de track & trace-code waarmee je de bezorger kon volgen.
Tip: Ophaalbewijs kwijt? Gebruik dan je track & trace-code waarmee je de bezorger kon volgen, en vervang daarbij ‘2S’ door ‘3S’.