Menu

Veelgestelde vragen

Pakket of post uit het buitenland niet ontvangen

Op Track & Trace (ook beschikbaar in de PostNL App) vind je altijd de laatste informatie over je pakket (of aangetekende post). Vul de Track & Trace-code en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Het kan zijn dat je pakket nog niet is aangekomen in Nederland of bij de douane is. In dat geval kun je proberen om de code in te vullen op onze internationale Track & Trace-website. Vaak is hier al wel informatie te vinden over je pakket. 

Moeten er inklaringskosten worden betaald? Dan bezorgen we je pakket rechtstreeks bij een PostNL-locatie. Je ontvangt in dat geval een kaartje in de brievenbus met het adres van de PostNL-locatie. Of kijk op Track & Trace om te zien waar en wanneer je je pakket kunt ophalen.

Oorzaken van vertraging

  • Pakket bevat verboden goederen/stoffen
    Bevat je pakket verboden goederen zoals explosieven, verdovende middelen, brandbare of andere gevaarlijke stoffen? Dan kan de Douane de inhoud (gedeeltelijk) in beslag nemen. Je ontvangt hiervan een bericht.

  • Pakket met verdachte inhoud
    In geval van verdachte inhoud start de Douane een onderzoek. Je ontvangt hiervan geen bericht. Als is vastgesteld dat het pakket geen verboden inhoud bevat, wordt je pakket alsnog bezorgd.

  • Vertraging bij postbedrijf in het buitenland
    Stakingen, weeroverlast etc. kunnen ervoor zorgen dat je post of pakket vertraging oploopt.

Anderen bekeken ook:

Neem contact op



Klantenservice Consument

088 - 22 55 555
Ma-vr 8.30 tot 20.00 uur, za 9.00 tot 16.00 uur.



Adres

Postbus 99180
8900 NA LEEUWARDEN

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.