Vragen over portokosten

Heb je een bericht gekregen over portokosten? Dat betekent dat er te weinig is betaald voor het verzenden van een brief, brievenbuspakje of pakket.Is de afzender bij ons bekend? Dan sturen we die een bericht. Anders krijg jij als ontvanger het betaalverzoek.

Zo check je om welk poststuk of pakket het gaat:

  1. 1

    Ga naar de pagina ‘Te weinig betaald’

  2. 2

    Kies het type zending

    Selecteer ‘Brief’ of ‘Pakket’.
  3. 3

    Vul de gevraagde gegevens in

    • Brief: vul de postcode van de ontvanger en de laatste 6 cijfers van de betaalcode in.
    • Pakket: vul de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in.
  4. 4

    Bekijk het poststuk of pakket

    Klik op ‘Bekijk brief’ of ‘Bekijk pakket’ om te zien waarvoor je moet betalen.

Let op: Begint de betaalcode met de letter A? Dan gaat het om een poststuk dat naar het buitenland is gestuurd. Daarvan tonen we geen foto.

Heb je een vraag?

Dan ben je bij mij aan het juiste adres! Ik ben chatbot Daan en kan al veel vragen zelf beantwoorden. Komen we er samen niet uit of wil je een echte collega spreken? Dan verbind ik je door.