Menu

Veelgestelde vragen

Probleem met pakket- en briefautomaat

Wil je een pakketje ontvangen in de pakket- en briefautomaat? Selecteer in de webwinkel bij welke automaat je je pakket wilt ophalen. Dit doe je via de optie ‘Ophalen op een PostNL-punt’. Je kunt je pakket online volgen, of via de app. Zodra je pakket in de automaat ligt, ontvang je een unieke code via sms of e-mail. Hiermee kun je binnen 72 uur de beveiligde pakketautomaat openen.

Geen pincode gekregen om mijn pakket op te halen

Zodra onze bezorger je pakket heeft afgeleverd, hoor je een pincode te krijgen via e-mail of sms. Heb je de pincode niet ontvangen? Controleer dan eerst je track & trace. Mogelijk hebben we je pakket naar een ander PostNL-punt gebracht. Dit doen we in de volgende gevallen:
  • De pakket- en briefautomaat is vol
  • Je pakket is te groot voor de automaat. Het mag maximaal 70x35x50 cm (breedte x hoogte x diepte) zijn
  • Je pakket ligt te lang in de automaat. Na 3 dagen brengen we het naar een andere locatie om ruimte te maken in de pakket- en briefautomaat
  • Er is legitimatie of een handtekening nodig om je pakket te bezorgen 
Heb je geen pincode ontvangen en ligt je pakket volgens track & trace wel in de automaat? Neem dan contact met ons op via onze digitale collega Daan hieronder. We helpen je graag verder

Mijn pakket ligt niet in de pakket- en briefautomaat

Controleer eerst je track & trace. Misschien is onze bezorger nog niet langs de automaat geweest. Of we hebben je pakket naar een ander PostNL-punt gebracht. De meest voorkomende redenen hiervoor zijn:
  • De pakket- en briefautomaat is vol
  • Je pakket is te groot voor de automaat. Het mag maximaal 70x35x50 cm (breedte x hoogte x diepte) zijn 
  • Je pakket ligt te lang in de automaat. Na 3 dagen brengen we het naar een andere locatie om ruimte te maken in de pakket- en briefautomaat
  • Er is legitimatie of een handtekening nodig om je pakket te bezorgen

Storingen, verkeerd pakket en andere problemen

Heeft de automaat een storing of krijg je de deur niet open met je pincode? Of ligt er een verkeerd pakket in de automaat? Neem dan contact met ons op. Onze digitale collega Daan vind je hieronder en helpt je graag verder.

Anderen bekeken ook: