Veelgestelde vragen

Post of pakket uit het buitenland niet ontvangen

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL App) vind je altijd de laatste informatie over je pakket (of aangetekende post). Vul de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Misschien is je pakket nog niet in Nederland of bij ons internationale depot. In dat geval kun je proberen om de code in te vullen op onze internationale track & trace-website. Vaak is hier al wel informatie te vinden over je pakket. 

Moeten er inklaringskosten worden betaald? Dan bezorgen we je pakket rechtstreeks bij een PostNL-punt. Je ontvangt in dat geval een kaartje in de brievenbus met het adres van het PostNL-punt. Of kijk op track & trace om te zien waar en wanneer je je pakket kunt ophalen.

Oorzaken van vertraging

  • Pakket bevat verboden goederen/stoffen
    Bevat je pakket verboden goederen zoals explosieven, verdovende middelen, brandbare of andere gevaarlijke stoffen? Dan kan de inhoud (gedeeltelijk) in beslag genomen worden. Je ontvangt hiervan een bericht.

  • Pakket met verdachte inhoud
    In geval van verdachte inhoud wordt een onderzoek gestart. Je ontvangt hiervan geen bericht. Als is vastgesteld dat het pakket geen verboden inhoud bevat, wordt je pakket alsnog bezorgd.

  • Vertraging bij postbedrijf in het buitenland
    Stakingen, weeroverlast etc. kunnen ervoor zorgen dat je post of pakket vertraging oploopt.