Menu

Update coronamaatregelen: Ligt je pakket bij een PostNL-punt? Dan kun je het nog steeds ophalen. Ook iets versturen kan gewoon. Meer weten?

Veelgestelde vragen

Pakket retour sturen

Een pakket retourneren is heel eenvoudig. Je kunt het betreffende pakket gewoon afgeven bij een PostNL-punt. Heb je van de afzender al een retourlabel ontvangen, dan hoef je verder niets te betalen. Zo niet, dan betaal je de normale verzendkosten voor een pakket. Je kunt natuurlijk ook zelf alvast een verzendlabel aanmaken.

Met onze handige locatiewijzer vind je snel een PostNL-punt bij jou in de buurt. (Tip: kies bij ‘Wat wil je doen?’ voor de optie ‘Pakket versturen, retour’.)

Liever het pakket meegeven aan een van onze bezorgers? Ook dat is mogelijk. Als we op maandag t/m zaterdag bij je langskomen om een pakket te bezorgen, kun je er gelijk een mee teruggeven! Duurzamer en makkelijk. Zorg ervoor dat je een retourlabel (met barcode) op de doos plakt. Vaak ontvang je deze bij een online bestelling. Is dit niet het geval? Dan kun je zelf online een verzendlabel aanmaken en printen. Dit kan ook voor het gratis retourneren naar een antwoordnummer. Pakketten zonder retourlabel kunnen we helaas niet meenemen.

Postbus Postkantoor zoeken PostNL

PostNL-punten

Verkeerd bezorgd pakket ontvangen?

Staat op het pakket een ander adres dan het jouwe? Ook dan kun je het pakket naar een PostNL-punt brengen. In dat geval betaal je geen verzendkosten.

Anderen bekeken ook: