Mijn PostNL-account aanvragen, aanpassen of verwijderen

Je zendingen beheren, labels printen of haalafspraken plannen. Met een zakelijk account regel je alles simpel online. En met onze zakelijke app heb je al het gemak in je broekzak!

Hoe kan ik een Mijn PostNL-account aanvragen?

Een Mijn PostNL-account maak je heel gemakkelijk online aan. 

Maak een Mijn PostNL-account aan
Meer lezen over Mijn PostNL-account 

Kan ik een PostNL-account en een Mijn PostNL-account combineren? 

Je PostNL-account bevat al je persoonlijke gegevens. Je kunt met dit account niet inloggen op onze zakelijke omgeving Mijn PostNL. Wil je je zakelijke post- en pakketzaken regelen in Mijn PostNL, dan heb je een apart Mijn PostNL-account nodig. 

Hoe kan ik gegevens aanpassen? 

In je Mijn PostNL Zakelijk-account kun je veel gegevens zelf aanpassen. Bijvoorbeeld je adres- of contactgegevens. Ga naar Account > Mijn gegevens of Bedrijfsgegevens. Je bedrijfsnaam kun je niet aanpassen. Die nemen we over van de Kamer van Koophandel.

Hoe kan ik Mijn PostNL-account verwijderen? 

De beheerder van het originele Mijn PostNL-account kan het account deactiveren. Het account wordt dan verwijderd uit Mijn PostNL. Daarna kun je niet meer inloggen in Mijn PostNL. Wil je de toestemming alleen (tijdelijk) laten intrekken voor een specifiek klantnummer? Neem dan contact op met de beheerder van dat klantnummer. 

Het aanpassen of verwijderen lukt niet 

Lukt het niet om je gegevens zelf aan te passen of het Mijn PostNL-account te verwijderen? Neem dan contact op met de beheerder van het Mijn PostNL-account.

Weet je niet wie de beheerder is binnen jouw organisatie? Dat kun je als volgt opzoeken in Mijn PostNL:

Ga naar 'Account' > Bedrijfsgegevens > klik op 'Beheerders en toegang' > hier zie je de complete lijst met beheerders.

Ik ben beheerder van dit account, maar heb niet overal toegang tot

Ben je niet de hoofdbeheerder?
Vraag dan eerst aan de hoofdbeheerder of je toegang mag tot een specifieke module.

Ben je wel de hoofdbeheerder?
Check dan eerst of je zelf overal toegang tot hebt. Ga naar 'Account' > Bedrijfsgegevens > Klik op 'Beheerders en toegang' > Klik naast 'Toegang Overzicht van alle gebruikers en bedrijven met toegang' op 'Bekijken' > Zoek je eigen account op > Klik op 'Toegang aanpassen' > Vink 'Alles selecteren' aan.

Werkt dit ook niet? Log dan opnieuw uit en weer in. Laat er een pauze van 15 minuten tussen en probeer het dan nog eens. Werkt dat ook niet? Neem dan contact met ons op. We helpen je verder.

Hoe voeg ik een gebruiker toe aan Mijn PostNL Zakelijk-account? 

Ga naar 'Account' > Bedrijfsgegevens > Klik op 'Beheerders en toegang' > Klik naast 'Toegang Overzicht van alle gebruikers en bedrijven met toegang.' op 'Bekijken' > Klik op 'Nieuwe gebruiker toevoegen +' > Doorloop het invulformulier en bevestig.

Hoe verwijder ik een gebruiker uit Mijn PostNL Zakelijk-account? 

Ga naar 'Account' > Bedrijfsgegevens > Klik op 'Beheerders en toegang' > Klik naast 'Toegang Overzicht van alle gebruikers en bedrijven met toegang.' op 'Bekijken' > Klik op de regel van de gebruiker die je wilt verwijderen > Klik op 'Toegang intrekken'.