Mijn PostNL-account aanvragen, aanpassen of verwijderen

Je zendingen beheren, labels printen of haalafspraken plannen. Met een zakelijk account regel je alles simpel online. En met onze zakelijke app heb je al het gemak in je broekzak!

Hoe kan ik een Mijn PostNL-account aanvragen?

Een Mijn PostNL-account maak je heel gemakkelijk online aan. 

Maak een Mijn PostNL-account aan
Meer lezen over Mijn PostNL-account 

Kan ik een PostNL-account en een Mijn PostNL-account combineren? 

Je PostNL-account bevat al je persoonlijke gegevens. Je kunt met dit account niet inloggen op onze zakelijke omgeving Mijn PostNL. Wil je je zakelijke post- en pakketzaken regelen in Mijn PostNL, dan heb je een apart Mijn PostNL-account nodig. 

Hoe kan ik gegevens aanpassen? 

In je Mijn PostNL Zakelijk-account kun je veel gegevens zelf aanpassen. Bijvoorbeeld je adres- of contactgegevens. Ga naar Account > Mijn gegevens of Bedrijfsgegevens. Je bedrijfsnaam kun je niet aanpassen. Die nemen we over van de Kamer van Koophandel.

Hoe kan ik Mijn PostNL-account verwijderen? 

De beheerder van het originele Mijn PostNL-account kan het account deactiveren. Het account wordt dan verwijderd uit Mijn PostNL. Daarna kun je niet meer inloggen in Mijn PostNL. Wil je de toestemming alleen (tijdelijk) laten intrekken voor een specifiek klantnummer? Neem dan contact op met de beheerder van dat klantnummer. 

Het aanpassen of verwijderen lukt niet 

Lukt het niet om je gegevens zelf aan te passen of het Mijn PostNL-account te verwijderen? Neem dan contact op met de beheerder van het Mijn PostNL-account.

Weet je niet wie de beheerder is binnen jouw organisatie? Dat kun je als volgt opzoeken in Mijn PostNL:

Ga naar 'Account' > Bedrijfsgegevens > klik op 'Beheerders en toegang' > hier zie je de complete lijst met beheerders.