“Persoonlijke aandacht en advies vormen de kern waar het bij ons om draait”, zegt Pim Duetz, Chief Digital & E-commerce. “Zonder aandacht voor de klant kun je niets verkopen. Die persoonlijke aandacht laten we ook steeds meer in onze marketing doorklinken. We kiezen voor direct mail als één van de ingrediënten van onze marketingmix, omdat we merken dat consumenten het prettig vinden om een boekje, kaart of poststuk van ons te krijgen.”
“Ik bemoei me actief met de vormgeving van onze direct mails. De vormgeving is ontzettend belangrijk. Het is in feite je handschrift, je DNA wat je laat zien aan klanten.”
“Je hoopt uiteindelijk dat als klanten een poststuk van je openmaken, ze daar een warm gevoel bij krijgen. Dat de direct mail de warme relatie die je met ze hebt, bevestigt. Dat ze denken ‘Laat ik weer eens een bezoekje brengen.’ En we zien dat het ook zo werkt. Als we een poststuk versturen, ligt onze omzet in de twee-drie weken erna 15 tot 20% hoger.”