Aandachtpakkers

Editie HH Global

Hoe ga je om met de steeds schaarser wordende aandacht van je doelgroep? Op welke manieren maak je nog écht contact? Voor het antwoord op die vragen gaan we met professionals in gesprek. Over persoonlijke aandacht. En over aandacht in de mediamix, met direct mail als bewezen aandachtpakker.

Marianne Spijker, account director bij HH Global

“Direct mails zijn effectief en worden steeds duurzamer.”

Marianne Spijker, account director bij HH Global vertelt over de bewuste keuze voor communicatiemiddelen met minder impact op het milieu.

Marianne: “We kijken voor klanten naar de boodschap die ze willen uitdragen en kiezen daarbij het meest effectieve en duurzame middel. Direct mail en e-mail vullen elkaar in die praktijk goed aan, maar de perceptie is dat papier een grotere footprint heeft dan e-mail. Men vergeet dat papier voor het overgrote deel recyclebaar is en er steeds meer duurzame oplossingen zijn. Datacenters verbruiken veel energie die bovendien maar één keer bruikbaar is.”

Marianne vervolgt: We zetten verschillende duurzame marketingmiddelen in. Bijvoorbeeld tasjes gemaakt van het restproduct van suikerbietenpulp en composteerbaar plastic. Maar ook groenepostenveloppen gemaakt met een bio-venster. We zorgen dat de herkomst van het gebruikte materiaal altijd duidelijk op de uiting staat, zodat de klant weet dat het bij het oud papier kan.”

Lokaal relevante en persoonlijke direct mails zijn niet alleen effectief als het gaat om de overdracht van een boodschap. Je bereikt de mensen die je wil bereiken, zonder onnodige verspilling. Marianne: “We zien bij HH Global dat klanten onze aanpak waarderen, omdat we met het drukwerk bewust bezig zijn met een beter milieu.”

Marianne: “De toekomst van direct mail ziet er goed uit. Zeker in combinatie met digitale communicatiemiddelen. Drukkerijen maken een transitie door hun footprint te verlagen, door hun afval beter te scheiden en gebruik te maken van bio-inkt op basis van plantaardige oliën. Dit helpt ons allemaal bij het verduurzamen van direct mail.”

Ook interessant

Thema’s onder de loep

Expert op het gebied van direct mail worden? Doe kennis op.

Experts delen hun kennis

Behoefte aan meer kennis en inspiratie? Bekijk de blogs over direct mail.

Het verhaal achter de feiten

De cijfers laten zien dat direct mail werkt. In de podcast hoor je waarom.

Doe de directmailcheck

Laat je direct mail door ons checken en ontvang praktische tips over hoe je deze direct mail nóg succesvoller maakt. Benieuwd naar de mogelijkheden van direct mail?