Aandachtpakkers

Editie Smartphonehoesjes.nl

Hoe ga je om met de steeds schaarser wordende aandacht van je doelgroep? Op welke manieren maak je nog écht contact? Voor het antwoord op die vragen gaan we met professionals in gesprek. Over persoonlijke aandacht. En over aandacht in de mediamix, met direct mail als bewezen aandachtpakker.

Eveline Jansen, Smartphonehoesjes.nl

“We hebben de kosten dubbel en dwars terugverdiend.”

Eveline Jansen, projectmanager bij Smartphonehoesjes.nl vertelt over het geweldige resultaat dat ze met direct mail hebben bereikt.

Corona was voor Smartphonehoesjes.nl aanleiding om goed na te denken over hoe ze mensen die veel thuis zijn op een positieve manier konden bereiken. Eveline: “We hebben besloten een kortingscoupon van 20% aan te bieden en deze via direct mail te verspreiden. Om naast de klant ook de postbezorger in het zonnetje te zetten, hebben we een bedankkaartje meegestuurd die mensen aan hun voordeur konden hangen. Met een bedankje voor het feit dat men zelf de deur niet uit hoeft om het pakketje ergens op te halen."

Eveline vervolgt: “Offline was nieuw voor ons toen we ervoor kozen om mensen op hun huisadres te benaderen. We weten haarfijn wat online kanalen voor onze business betekenen, maar met direct mail hadden we geen ervaring. Onze eerste directmailcampagne was gelijk succesvol, omdat we zagen dat we mensen bereiken die we met onze online kanalen niet bereiken. Deze ervaring maakt dat direct mail inmiddels een vaste plek in onze mediamix inneemt.”

Een slimme effectmeting heeft Smartphonehoesjes.nl geleerd dat de direct mail ruim 8.000 directe orders heeft opgeleverd. Eveline: “De kosten die we voor deze directmailcampagne hebben gemaakt, hebben we factor drie terugverdiend. Echt een geweldig resultaat!’

Inmiddels verstuurt Smartphonehoesjes.nl zo’n 7.000 bestellingen per dag. Een groot deel van de bestellingen wordt als brievenbuspakje verstuurd. In de PostNL-app zien hun klanten dat het pakje onderweg is, maar ze hoeven daar dan niet voor thuis te blijven. Via Mijn Post in de PostNL-app krijgen klanten ook een melding als er weer een direct mail naar ze onderweg is. Een bestelling in de webshop is dan snel gemaakt!

Ook interessant

Thema’s onder de loep

Expert op het gebied van direct mail worden? Doe kennis op.

Experts delen hun kennis

Behoefte aan meer kennis en inspiratie? Bekijk de blogs over direct mail.

Het verhaal achter de feiten

De cijfers laten zien dat direct mail werkt. In de podcast hoor je waarom.

Doe de directmailcheck

Laat je direct mail door ons checken en ontvang praktische tips over hoe je deze direct mail nóg succesvoller maakt. Benieuwd naar de mogelijkheden van direct mail?