Eveline Jansen, Smartphonehoesjes.nl
Eveline Jansen, projectmanager bij Smartphonehoesjes.nl vertelt over het geweldige resultaat dat ze met direct mail hebben bereikt.
Corona was voor Smartphonehoesjes.nl aanleiding om goed na te denken over hoe ze mensen die veel thuis zijn op een positieve manier konden bereiken. Eveline: “We hebben besloten een kortingscoupon van 20% aan te bieden en deze via direct mail te verspreiden. Om naast de klant ook de postbezorger in het zonnetje te zetten, hebben we een bedankkaartje meegestuurd die mensen aan hun voordeur konden hangen. Met een bedankje voor het feit dat men zelf de deur niet uit hoeft om het pakketje ergens op te halen."
Eveline vervolgt: “Offline was nieuw voor ons toen we ervoor kozen om mensen op hun huisadres te benaderen. We weten haarfijn wat online kanalen voor onze business betekenen, maar met direct mail hadden we geen ervaring. Onze eerste directmailcampagne was gelijk succesvol, omdat we zagen dat we mensen bereiken die we met onze online kanalen niet bereiken. Deze ervaring maakt dat direct mail inmiddels een vaste plek in onze mediamix inneemt.”
Een slimme effectmeting heeft Smartphonehoesjes.nl geleerd dat de direct mail ruim 8.000 directe orders heeft opgeleverd. Eveline: “De kosten die we voor deze directmailcampagne hebben gemaakt, hebben we factor drie terugverdiend. Echt een geweldig resultaat!’
Inmiddels verstuurt Smartphonehoesjes.nl zo’n 7.000 bestellingen per dag. Een groot deel van de bestellingen wordt als brievenbuspakje verstuurd. In de PostNL-app zien hun klanten dat het pakje onderweg is, maar ze hoeven daar dan niet voor thuis te blijven. Via Mijn Post in de PostNL-app krijgen klanten ook een melding als er weer een direct mail naar ze onderweg is. Een bestelling in de webshop is dan snel gemaakt!