Met post pak je de aandacht
De wereld om ons heen staat bol van de reclameboodschappen van allerlei merken en afzenders. Wist je dat een gemiddelde Nederlander 6.000 – 10.000 commerciële boodschappen per dag ziet? Toch is er een manier om op- te vallen en te zorgen dat jouw boodschap genoeg aandacht krijgt: fysieke post oftewel direct mail.
Extra hoge waardering in de fashionbranche
Uit recent onderzoek (DM benchmark van oktober 2023, uitgevoerd door MetrixLab op basis van 450 cases) blijkt dat de waardering voor direct mail het hoogst is wanneer deze afkomstig is van mode- en retailbedrijven. Dit leidt tot een hoge respons van gemiddeld 31% ten opzichte van een gemiddelde van 18%. Wij onderzochten welke rol post kan spelen in (de oriëntatie op) het kopen van kleding. We vroegen ruim 400 mensen naar hun mening over het ontvangen van direct mail afkomstig van een kledingmerk.
Eerder willen winkelen
Het ontvangen van post of een persoonlijke aanbieding zorgt ervoor dat mensen willen gaan winkelen. Zo geeft 39% aan ‘zin’ te krijgen om te gaan winkelen. En 44% gaat al eerder kijken wat het aanbod is. Ook geeft ruimt een derde (35%) aan om daarbij een nieuw of onbekende merk te overwegen.
- 64% staat open voor post van een eerder gekocht kledingmerk
- Ook zonder relatie met het merk staat 52% open voor post
- 39% krijgt meer zin om kleding te shoppen
- 44% van de ontvangers bewaart post om later inspiratie op te doen of de kortingen te gebruiken.
Benieuwd naar alle resultaten uit het onderzoek? Bekijk hier de onepager.
Ook meer aandacht voor jouw merk?
Vanaf deze zomer organiseert PostNL creatieve inspiratiesessies, genaamd PostLab: het is een 1-op-1 sessie op maat waarbij je inzicht krijgt welke rol post kan spelen als onderdeel van jouw mediamix. Dat doen ze met een groot netwerk van partners op het gebied van creatie, data en een schat aan onderzoeksinzichten. Zo heeft PostNL alle troeven in handen om naar eigen zeggen ‘een boodschap ook echt binnen te laten komen bij je doelgroep.’ Meld je aan voor PostLab via dit formulier.