Kracht van aandacht

ROI berekenen

Als je een directmailcampagne doet, wil je natuurlijk weten wat die oplevert. Is het de investering waard? Het antwoord op die vraag is snel te vinden. Hier reken je de ROI van je direct mail binnen een paar klikken uit.

Hoe werkt het?

  1. Selecteer de branche. De gemiddelde bereik- en responscijfers worden dan automatisch ingevuld.
  2. Vul de oplage van je direct mail in.
  3. Vul de kosten van je direct mail in.
  4. Vul de verwachte gemiddelde orderwaarde en marge in.
  5. Bekijk wat jouw geïnvesteerde marketingeuro je oplevert.

*Over de berekening

Het rekenmodel doet een voorspelling op basis van een onderzoek dat Metrixlab in opdracht van PostNL heeft uitgevoerd. Je kunt aan de uitkomst geen rechten ontlenen. Is de uitkomst negatief? Dan is je marge en orderwaarde misschien te laag. Producten met een marge lager dan 10% en een gemiddelde orderwaarde onder € 15 hebben vrijwel nooit een positieve ROI. Ook de kosten en oplage van je direct mail hebben invloed op de ROI. De kosten worden bepaald door de oplage en uitvoering van je mailing. Het succes van een directmailcampagne hangt dus van veel factoren af!

Ook interessant

Check voor meer resultaat

Laat je direct mail door ons checken en ontvang praktische tips.

In een oogopslag

Direct mail is bewezen effectief. Ben je op zoek naar de harde cijfers?

Experts delen hun kennis

Behoefte aan meer kennis en inspiratie? Bekijk de blogs over direct mail.

Contact

Benieuwd naar de mogelijkheden van direct mail? Lees meer of neem direct contact met ons op.