Nieuwe Mijn PostNL Zakelijk

Sneller, gebruiksvriendelijker en overzichtelijker

Je stapt dit jaar over naar de vernieuwde Mijn PostNL Zakelijk-omgeving. Die is sneller, gebruiksvriendelijker en toekomstbestendig. We hebben nieuwe functies toegevoegd en kunnen sneller aanpassingen doen op basis van jouw feedback. Je leest hier alles wat je moet weten.
Zakenvrouw werkt op haar laptop in een bedrijfskantine

Gewijzigde productnamen

We hebben ons productaanbod vereenvoudigd. In de vernieuwde omgeving hebben we producten samengevoegd en sommige productnamen aangepast. Daarbij werken we niet meer met productcodes.

Als je post of pakketten voormeldt, kan het dus zijn dat je de nieuwe productnamen moet selecteren. In de pdf hieronder zie je om welke producten het gaat, met de nieuwe benamingen.

Overzicht nieuwe productnamen (pdf)

Bekijk de demo

Je kunt in de nieuwe Mijn PostNL Zakelijk-omgeving alle vertrouwde functies blijven gebruiken. Zoals je track & trace-dashboard bekijken, en je zendingen en facturen inzien. In de demo-video hieronder zie je hoe je deze functies gebruikt.

Technische vragen

Zo stap je over naar de nieuwe omgeving

De overstap naar de nieuwe Mijn PostNL Zakelijk omgeving verloopt automatisch. We houden je op de hoogte wanneer je aan de beurt bent.

Wanneer stap ik over?

  • We stappen gefaseerd over naar de nieuwe omgeving en verwachten dat iedereen in 2025 is overgestapt.
  • Zodra je aan de beurt bent, ontvang je een e-mail. De admin-gebruiker en de andere gekoppelde gebruikers van je account krijgen deze e-mail ook.
  • Na de overstap kun je 3 weken lang schakelen tussen de oude en nieuwe omgeving. Vlak voordat deze periode eindigt, sturen we je nog een herinnering.

Moet ik iets doen om over te stappen?

Nee, de overstap gaat automatisch.

Hoe log ik in op de nieuwe omgeving?

Je logt in met dezelfde inloggegevens als voorheen, en de URL blijft ongewijzigd.