Menu
Mathieu Veldhuijzen van bol.com

“Je merkt dat het papieren

speelgoedboek echt iets doet.”

Mathieu Veldhuijzen, bol.com
Bekijk de video

Aandachtpakkers

Editie bol.com

Hoe ga je om met de steeds schaarser wordende aandacht van je doelgroep? Op welke manieren maak je nog écht contact? Voor het antwoord op die vragen gaan we met professionals in gesprek. Over persoonlijke aandacht. En over aandacht in de mediamix, met direct mail als bewezen aandachtpakker.

Aandachtpakkers

Editie bol.com

Hoe ga je om met de steeds schaarser wordende aandacht van je doelgroep? Op welke manieren maak je nog écht contact? Voor het antwoord op die vragen gaan we met professionals in gesprek. Over persoonlijke aandacht. En over aandacht in de mediamix, met direct mail als bewezen aandachtpakker.


Carolien van Brakel, strategy lead en Mathieu Veldhuijzen, lead speelgoedboek bij bol.com vertellen hoe bol.com met hulp van PostNL ervoor zorgde dat het speelgoedboek zoveel mogelijk kinderen in Nederland en Vlaanderen bereikte.

Hoe trek je de aandacht van het hele gezin in aanloop naar de feestdagen? Voor een online speler lang niet makkelijk, aangezien je deze doelgroep niet heel gericht via online kanalen kunt bereiken. Bol.com zette daarom een beproefd concept in: een speelgoedboek, verspreid onder miljoenen huishoudens met kinderen in Nederland en Vlaanderen. Met succes. Carolien: “We zagen dat de magie van de feestdagen zo’n enorme impact op kinderen en hun ouders heeft. Wij wilden met het speelgoedboek ouders gemak en inspiratie bieden en kinderen de lol van een verlanglijstje knutselen laten ervaren. Door het speelgoedboek als direct mail te versturen, wisten we zeker dat het bij de juiste doelgroep terecht zou komen.”

Uiteraard legt de webwinkel in het boek een link met de digitale wereld: Mathieu: “Door een QR-code te scannen, komt de consument direct terecht bij het juiste product in de webshop. Producten kunnen op een digitaal verlanglijstje worden gezet en via de app gedeeld worden met bijvoorbeeld opa’s en oma’s.” Kortom: ultiem gemak in de drukste tijd van het jaar.

Of bol.com opnieuw de speelgoedboeken zou verspreiden via direct mail is dan ook een no-brainer. Carolien: “Uit onderzoek blijkt dat 85% van de ontvangers van het speelgoedboek heeft aangegeven dat ze in 2020 weer met smart zitten te wachten op het speelgoedboek. We hebben echt een groeiversnelling gemaakt met de bol.com speelgoedwinkel en daar heeft het speelgoedboek zeker aan bijgedragen.”

Ook interessant

DM checkDoe de directmailcheck

Laat je direct mail door ons checken en ontvang praktische tips over hoe je deze direct mail nóg succesvoller maakt.

Service en contact PostNL (zakelijk)

Contact

Benieuwd naar de mogelijkheden van direct mail?
Lees meer of neem direct contact met ons op.

Neem contact op