“Na een direct mail zien we de omzet met 15-20% stijgen.”
“Persoonlijke aandacht en advies vormen de kern waar het bij ons om draait”, zegt Pim Duetz, Chief Digital & E-commerce. “Zonder aandacht voor de klant kun je niets verkopen. Die persoonlijke aandacht laten we ook steeds meer in onze marketing doorklinken. We kiezen voor direct mail als één van de ingrediënten van onze marketingmix, omdat we merken dat consumenten het prettig vinden om een boekje, kaart of poststuk van ons te krijgen.”
“Ik bemoei me actief met de vormgeving van onze direct mails. De vormgeving is ontzettend belangrijk. Het is in feite je handschrift, je DNA wat je laat zien aan klanten.”
“Je hoopt uiteindelijk dat als klanten een poststuk van je openmaken, ze daar een warm gevoel bij krijgen. Dat de direct mail de warme relatie die je met ze hebt, bevestigt. Dat ze denken ‘Laat ik weer eens een bezoekje brengen.’ En we zien dat het ook zo werkt. Als we een poststuk versturen, ligt onze omzet in de twee-drie weken erna 15 tot 20% hoger.”
Bekijk ook:

Alain Vermeulen, founder Vitaminstore vertelt over welke rol personalisatie speelt in hun communicatiemiddelen.

Marianne Spijker, account director bij HH Global vertelt over de bewuste keuze voor duurzame communicatiemiddelen.

Eveline Jansen, projectmanager bij Smartphonehoesjes.nl vertelt over het geweldige resultaat dat ze met direct mail hebben bereikt.

Carolien van Brakel, strategy lead, en Mathieu Veldhuijzen, lead speelgoedboek bol.com, vertellen hoe het speelgoedboek bij zoveel mogelijk kinderen onder de aandacht kwam.

Wilma van Noordenburg, projectmanager bij de Gemeente Ede, vertelt hoe ze met direct mail bij alle bewoners onder de aandacht komen.

Lindsey de Leau, marketeer B2B & ANWB Kampeerkaart CKE, vertelt hoe de ANWB direct mail voor verschillende doelgroepen inzet als impactvol medium binnen de mediamix.

Frans Everink, commercieel directeur van Schuurman Schoenen, vertelt hoe de schoenenketen direct mail inzet als impactvol kanaal binnen de mediamix.
Ook interessant

Thema’s onder de loep

Experts delen hun kennis
