Veelgestelde vragen

Post of pakket kunnen we niet bezorgen

Het komt weleens voor dat we een brief of pakket niet kunnen bezorgen. Bijvoorbeeld omdat er geen adresgegevens op staan of omdat het adres onleesbaar is. Zowel poststukken als pakketten komen dan op speciale afdelingen terecht: ‘onbestelbare stukken’.

Brieven

Kunnen we een brief niet bezorgen door bijvoorbeeld een onleesbaar adres? Dan openen we de brief om erachter te komen wie de afzender en/of geadresseerde is. Lukt dit niet? Dan vernietigen wij de brief na een tijdje. Tip: schrijf altijd het retouradres op de envelop. Zo weten we op welk adres we de post kunnen retourneren.

Pakketten

Als we een pakket niet kunnen bezorgen, dan komt het op een speciale afdeling terecht. Daar gaan we aan de slag en proberen we erachter te komen wie de afzender en/of geadresseerde is. Gevonden? Dan bezorgen we het pakket alsnog.

Vinden we toch geen adres? Dan bewaren we het pakket maximaal 1 jaar. Als we na die tijd niks van de afzender gehoord hebben, dan vernietigen we het pakket.

Vermoed je dat we jouw brief of pakket niet kunnen bezorgen?

Dan kijkt onze klantenservice graag met je mee. Neem daarvoor contact met ons op via de opties onderaan deze pagina.