Kwaliteit van onze postbezorging

Om de kwaliteit van onze postbezorging te kunnen waarborgen, meten we op twee manieren: we doen zelf steekproeven, door het sturen van controlebrieven en we laten de kwaliteit meten door onafhankelijke onderzoeksbureaus.

Kwaliteitscijfers consument

OverkomstduurQ1 2023Q2 2023Q3 2023Q4 2023Doel 2023
Consumentenpost92% 90%  95%

Kwaliteitscijfers zakelijke post

OverkomstduurQ1 2023Q2 2023Q3 2023Q4 2023Doel 2023
Zakelijke post94% 94%  97,5%

Kwaliteit in de praktijk

Onze 33.300 medewerkers zorgen er samen voor dat er iedere dag zo’n 8 miljoen poststukken worden bezorgd bij 8 miljoen verschillende huishoudens. Hiervoor maken we gebruik van een netwerk dat bestaat uit 15.000 brievenbussen en zo’n 4.000 postkantoren en pakketpunten in de Benelux.

Van die 8 miljoen poststukken per dag bezorgen we er 7.632.000 op tijd. De rest (ca. 368.000 stuks) wordt met een lichte vertraging bezorgd.