Kwaliteit van onze postbezorging

Ook in een veranderende postmarkt staat kwaliteit bij ons voorop

Om de kwaliteit van onze postbezorging te kunnen waarborgen, meten we op twee manieren: we doen zelf steekproeven, door het sturen van controlebrieven en we laten de kwaliteit meten door onafhankelijke onderzoeksbureaus.

Uit de metingen blijkt dat:

  • Ruim 95% van de consumentenpost op tijd bezorgd wordt en 98% van de zakelijke post op tijd bezorgd wordt
  • 99,8% wordt bezorgd op het juiste adres
  • 88% van onze klanten (zeer) tevreden is

Kwaliteitscijfers consumentenpost

OverkomstduurQ1 2017Q2 2017Q3 2017YTD 2017Doel 2017
Consumentenpost96,7%96,8%96,5%95,4%95,0%

Kwaliteitscijfers zakelijke post

OverkomstduurQ1 2017Q2 2017Q3 2017YTD 2017Doel 2017
Zakelijke post98,4%98,7%98,2%98,0%98,0%

Kwaliteit in de praktijk

Onze 33.300 medewerkers zorgen er samen voor dat er iedere dag zo’n 8 miljoen poststukken worden bezorgd bij 8 miljoen verschillende huishoudens. Hiervoor maken we gebruik van een netwerk dat bestaat uit 15.000 brievenbussen en zo’n 4.000 postkantoren en pakketpunten in de Benelux.

Van die 8 miljoen poststukken per dag bezorgen we er 7.632.000 op tijd. De rest (ca. 368.000 stuks) wordt met een lichte vertraging bezorgd.