Kwaliteit van onze postbezorging

Ook in een veranderende postmarkt staat kwaliteit bij ons voorop

Om de kwaliteit van onze postbezorging te kunnen waarborgen, meten we op twee manieren: we doen zelf steekproeven, door het sturen van controlebrieven en we laten de kwaliteit meten door onafhankelijke onderzoeksbureaus.

Kwaliteitscijfers consument

OverkomstduurQ1 2022Q2 2022Q3 2022YTD 2022Doel 2022
Consumentenpost93%92%91%91%95%

Kwaliteitscijfers zakelijke post

OverkomstduurQ1 2022Q2 2022Q3 2022YTD 2022Doel 2022
Zakelijke post96%95%95%95%98%

Kwaliteitscijfers 2021

Kwaliteitscijfers 2020

Kwaliteitscijfers 2019

Kwaliteitscijfers 2018

Kwaliteitscijfers 2017

Kwaliteit in de praktijk

Onze 33.300 medewerkers zorgen er samen voor dat er iedere dag zo’n 8 miljoen poststukken worden bezorgd bij 8 miljoen verschillende huishoudens. Hiervoor maken we gebruik van een netwerk dat bestaat uit 15.000 brievenbussen en zo’n 4.000 postkantoren en pakketpunten in de Benelux.

Van die 8 miljoen poststukken per dag bezorgen we er 7.632.000 op tijd. De rest (ca. 368.000 stuks) wordt met een lichte vertraging bezorgd.