Door stijgende olie- en energieprijzen zijn de transportprijzen van post en pakketten gestegen. Daarom moeten we de transporttoeslag voor zendingen met bestemmingen buiten Europa verhogen. Deze toeslag geldt voor pakketten niet-EU, pakjes buitenland en partijenpost buitenland-zendingen. Op die manier kunnen we je partijenpost en pakketten blijven bezorgen met dezelfde dienstverlening die je van ons gewend bent.
Deze transporttoeslag geldt zolang we te maken blijven hebben met hogere transportkosten. Zodra dit verandert, brengen we je hiervan op de hoogte per mail of via je accountmanager.
Klanten die pakketten niet-EU versturen, vinden de toeslag terug op de factuur van de PostNL Pakketten Benelux B.V. onder ‘Zone: land van bestemming’ zendingen’ (4945 – Pakketten niet-EU). Deze regel is terug te vinden onder het kopje ‘verzendtarief’.
Klanten die pakjes buitenland en/of partijenpost buitenland zendingen buiten Europa versturen, vinden de toeslag (5959) terug op de factuur van de Koninklijke PostNL B.V. onder het kopje ‘Toeslag COVID-19’.
In dat geval raden we je aan om je zendingen met bestemmingen buiten Europa niet aan te bieden zolang de transporttoeslag geldt. Wanneer we de toeslag stopzetten, brengen we je daar per mail of via je accountmanager van op de hoogte.
Ja, de transporttoeslag geldt ook voor je mailzendingen die gefrankeerd zijn met een frankeermachine.
Je ontvangt achteraf een aparte factuur waarop alleen de toeslag staat vermeld. Verder verandert er niets.