Vragen over barcodeboeken, pakketzegels en servicezegels
Het gebruik van barcodeboeken en pakketzegels is niet meer toegestaan voor het versturen van pakketten. Op deze pagina lees je informatie over deze verandering.
Het gebruik van barcodeboeken en pakketzegels is niet meer toegestaan voor het versturen van pakketten. Op deze pagina lees je informatie over deze verandering.
Barcodeboeken en pakket- en servicezegels zijn verouderd en kosten daardoor veel tijd om te verwerken, waardoor vertraging kan ontstaan. Voor een betere verwerking, willen we pakketten zoveel mogelijk digitaal kunnen volgen. Zo wordt onze dienstverlening efficiƫnter. En krijg jij ook meer inzicht in de status van zendingen. Om deze redenen gaan we dit proces verbeteren.
Je kan de pakketten eenvoudig voormelden via Mijn PostNL. Zo voorzie je de pakketten van een verzendlabel met barcode. De zendingen zijn ook meteen goed voorgemeld en je volgt ze heel gemakkelijk.
Heb je al een account? Dan kan je meteen aan de slag met het aanmaken van pakketzendingen. Daar voeg je direct gebruikers toe. Zo zorg je ervoor dat de juiste personen toegang hebben om de pakketten voor te melden via Mijn PostNL. Als je nog geen account hebt, dan maak je die heel makkelijk aan.
Verstuur je heel weinig? Dan kan je pakketten ook online frankeren en afgeven bij een PostNL-punt. Daarnaast kun je ook blijven voorfrankeren met de frankeermachine en Digitale postzegel en het pakket inleveren op een PostNL-punt voor een barcode.
Je hebt naast Mijn PostNL nog een ander alternatief. Je kunt de pakketten blijven voorfrankeren met het tegoed van de frankeermachine en digitale postzegel. Voor het versturen van deze pakketten kun je deze inleveren op het dichtstbijzijnde PostNL-punt voor het verkrijgen van een barcode.
Nee, dat kan niet.
Neem contact op met je contactpersoon bij PostNL voor advies.
Voor vragen kun je contact opnemen met je contactpersoon bij PostNL.