Waarom klanten afhaken in de checkout
Bied je klanten vertrouwen
Klanten haken af als ze het niet vertrouwen. Keurmerken en bekende logo’s geven zekerheid en houden je klant in de checkout.
Bied je klanten eenvoud
Niemand houdt van eindeloos gegevens invullen. Laat je klant razendsnel afrekenen, met de adrescheck en handige invultools.
Bied je klanten keuze
50% van de klanten haakt af als hun favoriete bezorgoptie ontbreekt. Geef je klanten de keuze in je checkout en boost je conversie.

‘Sinds we bezorgopties aanbieden in de checkout merken we absoluut meer conversie!’
De basis voor meer conversie
Bekend bij PostNL
PostNL geeft een hoog vertrouwen. Bekend bij PostNL bewijst dat je te vertrouwen bent. Want aan het logo in je webshop zien klanten dat je met ons verstuurt.
Adrescheck
Onze (internationale) adrescheck vult razendsnel alle adressen aan in je checkout. Je klanten vliegen door je checkout en jij hebt minder retouren door een fout adres.
Bezorgopties
Jouw klanten willen keuze. Bied ze bezorgopties in je checkout! Webshops met bezorgopties zoals bezorgen bij PostNL-punt, versturen 23% meer dan webshops zonder (Q&A Retail, 2024).
Maak het nóg een stuk makkelijker
Invullen met PostNL
Nóg sneller door de checkout? Voor de ruim 9 miljoen PostNL-accounts is er de optie Invullen met PostNL. Dan kan je klant met 1 druk op de knop met zijn PostNL-accountgegevens zijn adresgegevens invullen. En verklein je de kans op afhaken.
Bestellen met PostNL
De complete checkout-oplossing, waardoor je klant niks meer handmatig hoeft in te vullen. Adres, betaling en bezorgvoorkeuren zijn al bekend. Handig voor de 9 miljoen consumenten met een PostNL-account, goed voor de conversie.

‘Met Bestellen met PostNL bieden we nieuwe klanten een snelle en veilige manier om hun test aan te schaffen – en dat zien we direct terug in een 5% conversiestijging.’
Minder afhakers door checkoutboosters
Bij elke stap in het bestelproces zorgen we voor minder afhakers. Onze checkoutboosters pakken elk moment van afhaken slim aan. Dat zorgt voor meer bestellingen en dus meer omzet.