Tijd voor groei, niet voor inpakken
Toen Rick op reis een nieuwe deodorant moest kopen, kwam het besef binnen dat hij eigenlijk geen idee had wat hij dagelijks onder zijn oksels smeerde. Ook niet met een ingrediëntenlijst in het Nederlands. Zo ontstond het idee voor een deodorant gemaakt van herkenbare ingrediënten die goed zijn voor je huid.
Rick: “We zijn al ruim vier jaar bezig met productontwikkeling. Toen we eindelijk live gingen, wisten we meteen: we gaan onze tijd niet besteden aan pakketjes inpakken. Je moet doen waar je het beste in bent en waar je uiteindelijk het meest aan hebt, en dat is het merk laten groeien. Als je blijft inpakken, groeit je organisatie niet.”
Ze bezochten verschillende fulfilmentcentra, en PostNL Fulfilment kwam als beste uit de bus. “Op andere plekken lagen sommige producten stoffig of beschadigd op de plank. We willen dat er met zorg wordt omgegaan met onze producten, en dat was één van de punten waarop we voor PostNL kozen.”
Fulfilment als verlengstuk van je merk
Zorg voor het product stond voorop. Maar ook snelheid, betrouwbaarheid en uitstraling telden mee. De begeleiding noemt Rick “waanzinnig goed”. Samen met onze eerste aanspreekpunten bij Commercie en Implementatiemanagement werkt hij dagelijks aan slimme oplossingen: van FIFO-opslag tot temperatuurbeheersing. Want aan te oude of gesmolten deodorants heb je ook niks.

“We wisten meteen: we gaan onze tijd niet besteden aan pakketjes inpakken.”
Rick Budel
Duurzaam en efficiënt
Duurzaamheid zit in alles wat ÉTICOS doet. De verpakkingen passen door de brievenbus, wat transport scheelt én gemak oplevert. Bovendien versturen ze altijd minimaal 3 refills per keer. “Eentje gaat zo’n 6 weken mee. En om elke 6 weken een pakketje op te sturen vinden we niet duurzaam genoeg. Dus zo voorkomen we dat we te vaak kleine zendingen doen.”
PostNL Fulfilment denkt actief mee over duurzame logistiek. Niet alleen met brievenbuspakjes, maar ook met verzenddozen die passen bij de uitstraling van het merk. Zo kun je in het fulfilmentcenter je pakketjes niet alleen automatisch laten verpakken, maar ook je verpakkingen laten personaliseren.

“Ik wil hier trots klanten mee naartoe kunnen nemen en dat kan bij PostNL.”
Rick Budel
Ook klaar voor groei?
Met slimme fulfilment houd je tijd over voor wat echt belangrijk is: je klanten, je product en je merk. Je hebt geen logistieke afdeling meer nodig, want PostNL Fulfilment zorgt dat je product goed en zorgeloos de deur uitgaat.

Over ÉTICOS
Nadat oprichter Rick tijdens een reis naar Indonesië besefte hoe weinig hij wist over de ingrediënten in zijn deodorant, besloot hij dat het anders moest. Zo ontstond ÉTICOS: een deodorant met alleen natuurlijke ingrediënten, zonder onnodige synthetische toevoegingen.
Giga groei
Notbranded werd de snelst groeiende webshop met brievenbuspakjes.
E-commerceplein
Overzicht van alle tips, klantcases en artikelen op het e-commerceplein. Filter op je interesses.
Ik weet genoeg!
Overtuigd van PostNL? Maak een zakelijk account aan en start met versturen.