Wat kost handtekening voor ontvangst?
Voor handtekening voor ontvangst betaal je een toeslag boven op het standaardtarief voor pakketten. Meer weten over de kosten? Kijk in de verzendmodule in Mijn PostNL of neem contact op met je accountmanager.
Handtekening voor ontvangst kun je pas aanbieden als je een klantnummer hebt. Nog geen klantnummer? Word direct klant.
Met een klantnummer maak je een account aan in Mijn PostNL. Daar kun je pakketten aanmelden en klaarmaken voor verzending.
Als je je verzending aanmaakt in Mijn PostNL, kies je voor de optie ‘handtekening voor ontvangst’.
Wil je niet dat we bij de buren bezorgen? Kies dan de optie ‘handtekening voor ontvangst met alleen huisadres’. We bezorgen je pakket dan alléén op het opgegeven adres.
Geef je pakket af bij een Business Point of maak gebruik van onze haalservice.
Heeft het haast? Gebruik onze koeriersdienst.
De ontvanger tekent voor bezorging. Zeker weten dat je klant thuis is? Met onze notificatieservice weet je klant op elk moment wanneer we je pakket bezorgen.
Is er toch niemand thuis? Dan brengt de bezorger je pakket naar een PostNL-punt in de buurt. Daar kan je klant het binnen 1 week ophalen met een geldig legitimatiebewijs. Komt niemand het pakket ophalen? Dan sturen we het naar je terug.
Via Mijn PostNL kun je 24/7 bekijken waar je pakket is. Ook zie je hier de gescande handtekening van de ontvanger als je pakket is bezorgd.
Voor handtekening voor ontvangst betaal je een toeslag boven op het standaardtarief voor pakketten. Meer weten over de kosten? Kijk in de verzendmodule in Mijn PostNL of neem contact op met je accountmanager.