Expertvisie
Rogier Havelaar, Directeur stadslogistiek bij PostNL, deelt 3 niet te missen trends in duurzame logistiek.
Editie Duurzame logistiek
De verkeersdrukte in steden neemt toe. Bedrijven dienen vanuit de overheid met elkaar de CO₂-uitstoot te verminderen. En consumenten willen steeds vaker duurzame alternatieven voor producten en diensten als verpakkingen en bezorging. Duurzame logistiek levert een bijdrage aan de leefbaarheid van Nederland. Dit biedt (e-commerce) ondernemers kansen en concurrentievoordeel.
De logistiek in Nederland verandert. Duurzaamheid is de norm. Lucht- en leefkwaliteit moeten verbeterd worden en de verkeersstromen verminderd. Zo heeft de overheid ondernemers doelstellingen opgelegd voor CO₂-reductie. Wat kunnen bedrijven, e-commerce ondernemers en logistieke partijen betekenen in verdere verduurzaming van de keten?
In deze aflevering van Succes op bestelling laten we vijf professionals aan het woord die hun visie op duurzame logistiek delen: Wouter Barkman, director New Capacity bij Bol.com, Jeroen de Groot, channel manager bij Canon Nederland, Margreeth Pape, programmamanager duurzaamheid bij Thuiswinkel.org, Walther Ploos van Amstel, lector City Logistics en Rogier Havelaar, directeur stadslogistiek bij PostNL.
Wij gaan graag in gesprek. Zie duurzame logistiek en neem contact met ons op.
Rogier Havelaar, Directeur stadslogistiek bij PostNL, deelt 3 niet te missen trends in duurzame logistiek.
Duurzame logistiek biedt bedrijven en e-commerce ondernemers kansen. Hoe verzilver je deze?
Hoe kunnen bedrijven de logistieke processen verduurzamen? En wat verwacht de consument?