Zakelijk pakketten versturen

Ga voor het beste voor je bedrijf én voor je klanten

Kies voor betrouwbaarheid en gemak en laat je pakketten door ons bezorgen. Wij helpen je graag het maximale uit jouw onderneming te halen. Bijvoorbeeld met onze flexibele bezorg- en retouropties. Dat maakt je klanten blij. En dat zie je terug in je omzet!

Voordelen voor onze zakelijke klanten

  • Volumekorting vanaf 250 pakketten per jaar
  • Flexibele bezorg- en retouropties voor je klant
  • Gemakkelijk online pakketten voorbereiden ook voor het buitenland
  • Pakketten laten ophalen of zelf afgeven bij 3.750 locaties

Wat is je verzendtarief?

Je verzendtarief hangt af van het formaat en hoeveel pakketten je verstuurt. Met kleiner verpakken kan je besparen en als vaste zakelijke klant ontvang je volumekorting: hoe meer pakketten je per jaar verstuurt, hoe voordeliger je uit bent.

Bereken je verzendtarief

Hoe werkt het?

Meld je aan als zakelijke contractklant. Als klant ontvang je een gratis account voor onze online omgeving Mijn PostNL. Klaar om te versturen? Het is simpel:
  1. Maak de pakketten in Mijn PostNL gemakkelijk klaar voor verzending. Voor deze online omgeving ontvang je een gratis account wanneer je klant wordt.
  2. Kies aanvullende verzendopties voor extra zekerheid of gemak.
  3. Print de verzendlabels uit en plak ze op de pakketten.
  4. Laat de pakketten ophalen of geef ze af bij één van onze 3.750 PostNL-punten.
  5. Eén keer per week ontvang je een overzichtelijke factuur van alle verzonden pakketten.

Vanaf het moment dat je de pakketten in Mijn PostNL aanmeldt, kan jouw klant zijn pakket volgen met track & trace. Via onze website of de handige PostNL-app. Komt het bezorgmoment niet uit? Dan wijzigt de ontvanger deze eenvoudig online. Ophalen bij een PostNL-punt is ook mogelijk.

Haal het maximale uit je onderneming: 5 tips

Als grootste verzender van Nederland weten we waar de kansen liggen in de e-commerce markt. Klanten ervaren nog altijd onnodige drempels bij het online winkelen. Jij, als online ondernemer, kunt daar een verschil in maken. Daarom hebben we 5 tips voor je:

1. Geef vertrouwen, krijg vertrouwen

Met onze aanvullende verzendopties bied je de extra zekerheid die van een twijfelgeval een aankoop maken. Bijvoorbeeld met een handtekening voor ontvangst of een leeftijdscheck aan de deur.

2. Bied flexibele bezorgopties aan

Laat je klanten zelf bepalen hoe en wanneer ze hun pakket willen. Bijvoorbeeld in de avond, op zondag of op een PostNL-punt in de buurt. Een blije klant is leuk. En gegarandeerd goed voor je omzet!

3. Maak retourneren makkelijk

Het is bewezen: mensen bestellen meer als ze eenvoudig kunnen retourneren. Maak retourneren makkelijk voor je klant met onze innovatieve retouropties. Retouren aannemen ben je al verplicht, dus doe het dan goed en doe er je voordeel mee.

4. Denk eens na over je internationale kansen

Nu we het er toch over hebben. Hoeveel potentiële klanten heb jij eigenlijk in het buitenland? Nederlandse webwinkels hebben een goede naam in het buitenland. Daar kun jij van profiteren. En het is zonde om ons uitstekende internationale netwerk hierbij onbenut te laten.

5. Sluit je webwinkel digitaal bij ons aan

Maak digitaal verbinding met onze diensten via onze API of plug-in. Je kunt dan in realtime track & trace-informatie opvragen en automatisch verzendlabels aanmaken. Bovendien kun je onze flexibele bezorgopties ook aan je klanten aanbieden in de check-out van je webwinkel. Zo bespaar je tijd en verhoog je de klanttevredenheid.