De voordelen van retour naar huisadres

  • Met gemak je retouren regelen

    De ideale oplossing tot ongeveer 1.500 retouren per jaar. We bezorgen je retouren gewoon op adres.

  • Inzicht in je retouren

    Op Mijn PostNL heb je 24/7 inzicht in je retouren. Je betaalt de kosten achteraf op factuur.

  • Net zo makkelijk voor je klanten

    Je klant geeft zijn retour af bij de pakketbezorger aan de deur of bij een van de 3.750 PostNL-punten.

Hoe werkt retour naar huisadres?

  1. 1

    Koppel retour naar huisadres aan je website of platform

    Vraag retour naar huisadres aan. Vervolgens helpen we je zo snel mogelijk met de koppeling aan je website of platform.

  2. 2

    Gemak voor jou en je klant met onze retourlabels

    Kies voor een van onze retourlabels voor het ultieme gemak voor je klant én inzicht in je retouren. Je klanten geven het pakket af bij een PostNL-punt. Of spontaan of op afspraak bij de pakketbezorger aan de deur.

  3. 3

    Ontvang je retouren

    We bezorgen je retouren gewoon op adres. Dat kan bij je thuis zijn of op het adres van je magazijn of opslag.

  4. 4

    Ontvang 1 factuur achteraf

    Via Mijn PostNL heb je altijd inzicht in je retouren. Je ontvangt je retourkosten iedere maand in 1 overzichtelijke factuur. Wel zo gemakkelijk!

Welk retourlabel past bij jouw webwinkel?

Voor retour naar huisadres kun je kiezen uit 3 verschillende retourlabels. Deze zijn bij de kosten inbegrepen.

Smart returns

  • Je klant vraagt een retour aan, jij e-mailt een digitale barcode

  • Je klant laat de digitale barcode scannen op een PostNL-punt

  • Daar printen wij het retourlabel voor je klant

  • Altijd inzicht in je retouren

  • Niet de duurzaamste optie

  • Kan niet bij een pakketautomaat

Meest gekozen

Heen- & teruglabel met pre-alert

  • Je verzendlabel is je retourlabel  

  • Je klant meldt eerst een retourpakket op jouw website aan

  • Jij kiest of je een retour direct goedkeurt of niet

  • Je klant hoeft geen label te printen

  • Afgeven bij pakketautomaat, PostNL-punt of pakketbezorger als er een pakket wordt bezorgd

  • Altijd inzicht in je retouren

  • Extra inzicht in je retourredenen

  • Duurzaamste retourlabel

Heen- & teruglabel  

  • Je verzendlabel is je retourlabel  

  • Je klant kan zijn pakket direct terugsturen

  • Afgeven bij pakketautomaat, PostNL-punt of pakketbezorger als er een pakket wordt bezorgd

  • Je klant hoeft niet te printen

  • Altijd inzicht in je retouren

  • Duurzaamste retourlabel

Wat kost retour naar huisadres?

De kosten hangen af van de hoeveelheid en het gewicht van de retourpakketten die je ontvangt. Daarnaast betaal je btw. Neem contact op door het formulier in te vullen. Dan nemen we de mogelijkheden met je door.

Ben je toevallig hiernaar op zoek?

Antwoordnummer

Met een antwoordnummer stuurt je klant pakketten makkelijk en gratis terug. Bij een PostNL-punt of bij de bezorger aan de deur.

Internationale retouren

Met onze internationale retouroplossing sturen ook je klanten in het buitenland hun aankoop probleemloos retour.

Retour op afspraak

Laat retourpakketten bij je klanten thuis ophalen. Ideaal als je wilt uitblinken in kwaliteit en service.

Heb je nog vragen? 

Vul het formulier in om retour naar huisadres aan te vragen. Ook kun je via dit formulier meer informatie aanvragen.

Retour naar huisadres aanvragen