Digitaal volgen zorgt ervoor dat je klanten meer controle hebben over de bezorging. Met als resultaat meer succesvolle bezorgingen en minder retouren. Daarom houden we vanaf 1 juli je klanten volledig digitaal op de hoogte van hun pakket. En nemen we afscheid van het papieren niet-thuisbriefje. En dat is ook nog eens een stuk duurzamer!

Wanneer ontvangt mijn klant nog wél een niet-thuisbriefje? 

Per 1 juli 2022 geven we alle informatie over de locatie van je pakket zoveel mogelijk per e-mail of in de PostNL-app. Je klant krijgt alleen in de volgende gevallen nog een briefje op de deurmat. Dit is alleen het geval als we je e-mailadres niet hebben:

  • Je verstuurt medische post en hebt dit bij ons aangegeven of aangevraagd.
  • Je verstuurt een cadeau of relatiegeschenk en hebt dit bij ons aangegeven of aangevraagd.
  • De zending valt onder de universele postdienst, zoals officiële stukken van een notaris of pakketjes die via een PostNL-punt zijn verstuurd.

Geef jij al een e-mailadres mee in de voormelding?

We informeren je klant alleen nog per e-mail en via de PostNL-app over de laatste status van het pakket. Het is dus nóg belangrijker dat wij het juiste e-mailadres in de voormelding meekrijgen. 

Benieuwd hoe het voormelden en digitaal volgen werkt? Bekijk de video.