Inhoud post of pakket mist

Mist (een deel van) de inhoud van je post of pakket? Dat is vervelend. Lees hieronder wat je kunt doen.

Kom ik in aanmerking voor schadevergoeding? 

Of je in aanmerking komt voor schadevergoeding, is afhankelijk van de manier van versturen.

Ik heb onverzekerd verstuurd

Onverzekerde pakketten komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Je kunt de schade uiteraard wel bij ons melden met behulp van onderstaande contactopties. Zo kunnen we voorkomen dat het nog een keer gebeurt.

Ik heb verzekerd verstuurd

Als je het pakket met een van de volgende verzendopties hebt verstuurd, kom je mogelijk in aanmerking voor een schadevergoeding:  

  • Aangetekend
  • Verzekerservice

De hoogte van de schadevergoeding is afhankelijk van de waarde van de inhoud van het pakket en de gekozen verzendoptie.  

Schade melden

Om in aanmerking te komen voor schadevergoeding moet je de schade binnen 7 dagen na bezorging bij ons melden (uitgezonderd zon- en feestdagen).

Je kunt hiervoor als zakelijke afzender direct digitaal een case aanmaken via MijnPostNL Zakelijk. Klik daar op de Service & Contact-pagina op de blauwe knop ‘ik heb een vraag’. Of zoek de zending op in het zendingoverzicht en kies voor ‘cases’. In de zakelijke PostNL-app is het ook mogelijk om een case aan te maken.

Het volgende moet je meesturen:

  • Factuur van de zending (inkoop of verkoop)
  • Foto's van de beschadigde zending, inclusief doos en label