Wat kost de leeftijdscheck?
Voor de leeftijdscheck betaal je een toeslag boven op het standaardtarief voor pakketten. Meer weten over de kosten? Kijk in de verzendmodule in Mijn PostNL of neem contact op met je accountmanager.
De leeftijdscheck kun je pas aanbieden als je een zakelijk account bij ons hebt. Neem contact op met je accountmanager om de leeftijdscheck aan te vragen.
Nog geen zakelijk account? Bekijk de voordelen van zakelijk verzenden en maak een zakelijk account aan.
Geef je pakket af bij een Business Point of maak gebruik van onze haalservice.
Heeft het haast? Gebruik onze koeriersdienst.
De ontvanger moet een legitimatiebewijs laten zien zodat onze bezorger de leeftijd kan checken. De bezorger geeft je pakket alleen af als de ontvanger voldoet aan de leeftijdseis.
Zeker weten dat je klant thuis is? Met onze notificatieservice weet je klant op elk moment wanneer we je pakket bezorgen.
Is de leefdtijdscheck toch niet gelukt omdat er niemand thuis was, of omdat we geen leeftijd konden controleren? Dan brengt de bezorger je pakket naar een PostNL-punt in de buurt. Daar kan je klant het binnen 1 week ophalen met een geldig legitimatiebewijs. Komt niemand het pakket ophalen? Dan sturen we het naar je terug.
Voor de leeftijdscheck betaal je een toeslag boven op het standaardtarief voor pakketten. Meer weten over de kosten? Kijk in de verzendmodule in Mijn PostNL of neem contact op met je accountmanager.