De voordelen van een antwoordnummer
Hogere klanttevredenheid
Kies voor een van onze retourlabels zonder zichtbaar adres. Voor ultiem gemak voor jou én je klant.
Inzicht in je retouren
Op Mijn PostNL heb je 24/7 inzicht in je retouren. Je betaalt de kosten achteraf op factuur.
Contractvoordeel
Veel retouren? Met een contract kan je retourtarief bij hoge volumes lager uitvallen.
Hoe werkt een antwoordnummer?
- 1
Vraag je antwoordnummer aan
Dat doe je heel gemakkelijk via je Mijn PostNL-account. Heb je die nog niet? Regel het direct online.
- 2
Laat je klanten gratis hun pakket retour sturen
Kies voor een van onze retourlabels voor het ultieme gemak voor je klant én inzicht in je retouren. Je klanten geven het pakket af bij een PostNL-punt. Of spontaan of op afspraak bij de pakketbezorger aan de deur.
- 3
Ontvang je retouren
In overleg kunnen we je retouren ook gebundeld of op vaste dagen bij je brengen.
- 4
Ontvang 1 factuur achteraf
Via Mijn PostNL heb je altijd inzicht in je retouren. Je ontvangt je retourkosten iedere maand in 1 overzichtelijke factuur. Wel zo gemakkelijk!
Welk retourlabel past bij jouw webwinkel?
Voor een antwoordnummer kun je kiezen uit 3 verschillende retourlabels. Deze zijn bij de kosten voor een antwoordnummer inbegrepen.
Smart returns
Je klant vraagt een retour aan, jij e-mailt een digitale barcode
Je klant laat de digitale barcode scannen op een PostNL-punt
Daar printen wij het retourlabel voor je klant
Altijd inzicht in je retouren
Niet de duurzaamste optie
Kan niet bij een pakketautomaat
Heen- & teruglabel met pre-alert
Je verzendlabel is je retourlabel
Je klant meldt eerst een retourpakket op jouw website aan
Jij kiest of je een retour direct goedkeurt of niet
Je klant hoeft geen label te printen
Afgeven bij pakketautomaat, PostNL-punt of pakketbezorger als er een pakket wordt bezorgd
Altijd inzicht in je retouren
Extra inzicht in je retourredenen
Duurzaamste retourlabel
Heen- & teruglabel
Je verzendlabel is je retourlabel
Je klant kan zijn pakket direct terugsturen
Afgeven bij pakketautomaat, PostNL-punt of pakketbezorger als er een pakket wordt bezorgd
Je klant hoeft niet te printen
Altijd inzicht in je retouren
Duurzaamste retourlabel
Wat kost een antwoordnummer?
De kosten hangen af van de hoeveelheid en het gewicht van de retourpakketten die je ontvangt. Daarnaast betaal je btw en abonnementskosten.
Gewicht | Tarief per stuk btw vrijgesteld) | Tarief per stuk (excl. btw) | |
---|---|---|---|
0 - 5 kg | € 7,74 | € 242,00 per jaar | |
5 - 10 kg | € 10,11 | ||
10 - 20 kg | € 11,78 | ||
20 - 30 kg | € 14,09 |
Ben je toevallig hiernaar op zoek?
Retour naar huisadres
Internationale retouren
Wil je meer verkopen in het buitenland? Dan is een goede internationale retouroplossing onmisbaar.
Antwoordnummer voor post
Je antwoordnummer kun je ook voor post gebruiken. Je klanten reageren zo direct op je mailings, zónder postzegels te plakken.
Heb je nog vragen?
Een antwoordnummer aanvragen kan eenvoudig via je Mijn PostNL-account.
Al je zakelijke post- en pakketzaken regel je makkelijk via Mijn PostNL. Nog geen klant? Maak direct een account aan.
Je antwoordnummer opzeggen gaat het snelste via Mijn PostNL.