Bezorgvoorkeuren

Waar wil je je pakketten

bezorgd hebben?

Bepaal het zelf met jouw bezorgvoorkeuren

Kies jouw bezorgvoorkeuren

Ontvang je pakketten waar jij wilt

Waar ontvang jij je pakketten het liefst? Op je thuisadres of een PostNL-punt? En als je voor je thuisadres kiest, waar mogen we je pakket dan bezorgen als je niet thuis bent? Goed nieuws: met onze bezorgvoorkeuren kun je dit vanaf nu helemaal zelf instellen. Gewoon in je PostNL-account.

Welke bezorgvoorkeuren kun je kiezen?

Je kunt kiezen tussen 2 verschillende plekken waar we standaard je pakketten bezorgen:

1. Op je thuisadres

2. Bij een PostNL-punt in de buurt

Vul aan met je niet-thuisvoorkeur

Een keertje niet thuis? Als je hebt gekozen voor bezorgen op je thuisadres, vragen we je ook waar je je pakketten wilt hebben als je niet thuis bent. Bij de buren, een PostNL-punt of op een afgesproken plek rond je huis.

Hoe stel je je bezorgvoorkeuren in?

  1. Log in op jouw PostNL-account via postnl.nl.
  2. Ga in je account naar ‘Mijn gegevens’ en kies voor ‘Bezorgvoorkeuren’.
  3. Vink daar aan of je voor je huisadres of een PostNL-punt in de buurt gaat.
  4. Heb je voor je huisadres gekozen, dan kun je direct je niet-thuisvoorkeur instellen. Kies voor bezorgen bij de buren, een PostNL-punt of op een afgesproken plek rondom je huis.
  5. Gaat je voorkeur uit naar een afgesproken plek rondom je huis? Geef dan aan op welke plek de bezorger je pakketten mag achterlaten.
  6. Alleen nog even opslaan en het is geregeld!

Veelgestelde vragen

Wat als ik een bepaald pakket ergens anders wil laten bezorgen?

Wat is een ‘afgesproken plek’?

Kan ik zelf kiezen bij welk PostNL-punt mijn pakketten worden bezorgd?

Mijn pakket wordt tóch op een andere plek bezorgd dan ik wil. Hoe kan dat?

Wat als ik verhuis?

Belanden je pakketjes vaak ergens anders?

Ik heb bij de webshop een specifiek PostNL-punt gekozen. Ik heb ook in mijn bezorgvoorkeuren PostNL-punt aangegeven. Naar welk punt gaat het pakket nu?

Ik heb als bezorgvoorkeur een PostNL-punt ingesteld. Moet ik dan in de webshop ook aangeven dat het pakket naar een PostNL-punt moet of kan ik mijn huisadres aanhouden?