Menu

Bezorging pakket

Wanneer bezorgen we je pakket?

Gebruik de postcode en barcode om je pakket te volgen. Dat kan eenvoudig online. Ben je de eerste keer niet thuis? Dat kan. Dan komen we de volgende dag bij je terug of we bezorgen het direct bij een PostNL-locatie bij jou in de buurt. Dit laten we je uiteraard weten.

Verwacht je een pakket uit het buitenland? Ga dan naar Pakket uit het buitenland.

Track en trace PostNL

Volg je pakket

Adres van de ontvanger is in:

Bepaal zelf de bezorgtijd – en plaats

Komt het bezorgmoment niet goed uit? Kies dan zelf waar en wanneer je jouw pakket wilt ontvangen. Dat kan al vóórdat we het pakket bij voor de eerste keer komen bezorgen. Zo mis je nooit een pakket!

Wijzig je bezorgmoment:

  • naar een ander moment (overdag of 's avonds)
  • of laat het pakket bezorgen bij een PostNL-locatie
Wijzig je bezorging

Gebruik je de PostNL-app? Zet dan de notificaties aan en je krijgt bericht zodra je de bezorging kunt wijzigen.

Download de app

App StoreGoogle play

Bezorger gemist?

Als je niet thuis bent proberen we het pakket eerst te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan laten we een bericht voor je achter. We komen dan de volgende werkdag in de meeste gevallen nogmaals langs met je pakket. Het kan ook zo zijn dat we het pakket bij de tweede bezorgpoging direct naar een PostNL-locatie brengen. Dit laten we je weten.

Lukt het ook de tweede keer niet om je pakket te bezorgen? Dan bewaren we het voor je op een PostNL-locatie bij jou in de buurt. Je hebt dan twee weken de tijd om het pakket op te halen. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Tip: Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen als je jouw pakket ophaalt. Wij mogen het pakket anders niet meegeven.

Wijzig je bezorging

Geen bezorging bij de buren

Geef het aan als je liever niet wilt dat je pakket wordt bezorgd bij de buren. Dat kan bij de webwinkel waar je de bestelling plaatst. We zorgen er dan voor, dat het pakket alleen bij jou thuis wordt bezorgd. Bij een aangetekend pakket of bij een pakket met betaalservice of verzekerservice, bezorgen we ook alleen bij jou thuis.

Bezorging van je pakket zonder aan te bellen

Het kan voorkomen dat we je pakket bezorgen, zonder aan te bellen. Dit komt voor in de volgende situaties:

  • de zending past door de brievenbus
  • de zending is niet aangetekend en bevat geen aanvullende dienst zoals de verzekerservice of betaalservice.

Pakketten uit niet-EU-landen

Verwacht je een pakket uit een land buiten de EU? Het is goed om dan rekening te houden met extra kosten (inklaringskosten, btw of invoerrechten). Wij doen de douaneaangifte voor je pakket. Wil je deze kosten niet betalen? Dan kun je het pakket weigeren. Wij sturen het pakket dan terug naar de afzender.

Douanerechten, btw of andere invoerheffingenInklaringskosten
EMS-zendingen (Express Mail Service)€ 17,50
Postzendingen€ 13,00
Meer over inklaringskosten

Pakket verkeerd bezorgd of zoek

Is er een pakket bij je bezorgd, dat niet voor jou bestemd is? Laat het ons weten. Neem contact op met de klantenservice via 088 - 22 55 555.

Is je pakket zoekgeraakt? Kijk dan via Track & Trace of de zending is afgeleverd en waar de zending is afgeleverd.

Vind je pakket

Klachten over de bezorging van je pakket?

Ook als je een klacht hebt over de bezorging van je pakket, kun je ons bellen. En als je het liever opschrijft, kun je hier het klachtenformulier invullen. Vul dit volledig in, zodat wij zo goed mogelijk verder kunnen helpen.

Naar het klachtenformulier