Veelgestelde vragen

Mijn zending wordt tóch op een andere plek bezorgd dan ik wil. Hoe kan dat?

Soms kunnen we geen rekening houden met je bezorgvoorkeur. Dat betekent niet dat er iets misgaat. Het gaat dan meestal om zendingen die we alleen rechtstreeks mogen overhandigen aan de ontvanger.

Bijvoorbeeld omdat hij / zij 

  • een handtekening moet zetten voor ontvangst 
  • zich moet legitimeren 
  • 18 jaar of ouder moet zijn (leeftijdscheck)

Het kan ook gaan om dit soort zendingen: 

  • voedsel, medicijnen of andere versproducten die gekoeld bewaard moeten blijven 
  • waardevolle spullen die we van de afzender alleen mogen bezorgen op een huisadres 
  • zendingen die door een ander postbedrijf worden bezorgd 

Wat ook nog kan is dat de afzender niet het juiste e-mailadres (het adres dat is gekoppeld aan jouw PostNL-account) en / of bezorgadres heeft opgegeven. Zonder die gegevens kunnen we de zending niet koppelen aan jouw account. Dit gebeurt met name bij zendingen met een particuliere afzender. Natuurlijk kun jij de afzender voor de zekerheid de juiste gegevens sturen.