Veelgestelde vragen over het coronavirus
Lees de veelgestelde vragen over het versturen en ontvangen van post en pakketten in coronatijd.
Lees de veelgestelde vragen over het versturen en ontvangen van post en pakketten in coronatijd.
Het is mogelijk om het door iemand anders te laten ophalen. De persoon die jouw pakket ophaalt, moet een geldig legitimatiebewijs meenemen (geen kopie) en de track & trace-code en jouw adres kunnen opgeven.
Op 25 februari vervalt de verplichting om 1,5 meter afstand te houden. Natuurlijk blijven we ook daarna zo hygiƫnisch mogelijk werken. Vind je het toch prettig om afstand te blijven houden? Geef het dan aan bij onze bezorger wanneer we bij je voor de deur staan. Dan proberen we daar zoveel mogelijk rekening mee te houden.
Je kunt aan de medewerker je legimitatie laten zien, zodat die het nummer kan overtypen. Of de medewerker kan de QR-code op de achterkant van je rijbewijs scannen. Het nummer wordt dan automatisch overgenomen. Je hoeft dan alleen je handtekening op de verkoopterminal zetten.
Dan wordt je pakket teruggestuurd naar de afzender.
Ja dat kan. Hou er wel rekening mee dat landen maatregelen hebben genomen die van invloed zijn op het logistieke proces. In sommige landen wordt met vertraging bezorgd. Sommige landen zijn volledig afgesloten. Hier kan helemaal niet meer worden bezorgd. Wil je een pakket naar een land sturen waar niet meer kan worden bezorgd? Dan kun je dat pakket niet meer bij een PostNL-punt afgeven.
Op postnl.nl/isa vind je de meest actuele informatie over bezorging in het buitenland.
Diverse landen hebben maatregelen genomen die van invloed zijn op de bezorging van post en pakketten. In sommige landen wordt met vertraging bezorgd en in andere landen zelfs helemaal niet meer. Op postnl.nl/isa vind je de meest actuele informatie over bezorging in het buitenland.
De post bewaren we tot de bestemming weer bereikbaar is. Is de bestemming meer dan vier weken onbereikbaar? Dan sturen we de post retour naar de afzender.
In het buitenland hanteren enkele bedrijven nog steeds richtlijnen om contact te vermijden en de kans op verspreiding van het virus te minimaliseren. Dit kan gevolgen hebben voor de dienstverlening. Bijvoorbeeld bij het plaatsen van een handtekening voor ontvangst. De bezorger tekent dan in overleg met de ontvanger.