Menu

Bezorging pakket

Wanneer bezorgen we je pakket?

Gebruik de postcode en barcode om je pakket te volgen. Dat kan eenvoudig online.

Verwacht je een pakket uit het buitenland? Ga dan naar Pakket uit het buitenland.

Track en trace PostNL

Volg je pakket

Land van de ontvanger

Kies zelf de bezorgtijd en -plaats

Komt het bezorgmoment niet goed uit? Kies dan zelf waar en wanneer je jouw pakket wilt ontvangen. Zo mis je nooit een pakket!

Wijzig je bezorgmoment:

  • naar een ander moment (overdag of 's avonds)
  • of laat het pakket bezorgen bij een PostNL-locatie
Wijzig je bezorging

Gebruik je de PostNL-app? Zet dan de notificaties aan en je krijgt bericht zodra je de bezorging kunt wijzigen.

Download de app

App StoreGoogle play

Niemand thuis?

Dan geven we je pakket af bij de buren. Of bij een PostNL-locatie in de buurt. We laten natuurlijk een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.

Goed om te weten: we bewaren je pakket een week op de PostNL-locatie. Daarna brengen we het terug naar de afzender.

Wijzig je bezorging

Geen bezorging bij de buren

Geef het aan als je liever niet wilt dat je pakket wordt bezorgd bij de buren. Dat kan bij de webwinkel waar je de bestelling plaatst. We zorgen er dan voor, dat het pakket alleen bij jou thuis wordt bezorgd. Bij een aangetekend pakket of bij een pakket met betaalservice of verzekerservice, bezorgen we ook alleen bij jou thuis.

Bezorging van je pakket zonder aan te bellen

Het kan voorkomen dat we je pakket bezorgen, zonder aan te bellen. Dit komt voor in de volgende situaties:

  • de zending past door de brievenbus
  • de zending is niet aangetekend en bevat geen aanvullende dienst zoals de verzekerservice of betaalservice.

Pakketten uit niet-EU-landen

Verwacht je een pakket uit een land buiten de EU? Het is goed om dan rekening te houden met extra kosten (inklaringskosten, btw of invoerrechten). Wij doen de douaneaangifte voor je pakket. Wil je deze kosten niet betalen? Dan kun je het pakket weigeren. Wij sturen het pakket dan terug naar de afzender.

Douanerechten, btw of andere invoerheffingenInklaringskosten
EMS-zendingen (Express Mail Service)€ 17,50
Postzendingen€ 13,00
Meer over inklaringskosten

Pakket verkeerd bezorgd of zoek

Is er een pakket bij je bezorgd, dat niet voor jou bestemd is? Laat het ons weten. Neem contact op met de klantenservice via 088 - 22 55 555.

Is je pakket zoekgeraakt? Kijk dan via Track & Trace of de zending is afgeleverd en waar de zending is afgeleverd.

Vind je pakket

Klachten over de bezorging van je pakket?

Ook als je een klacht hebt over de bezorging van je pakket, kun je ons bellen. En als je het liever opschrijft, kun je hier het klachtenformulier invullen. Vul dit volledig in, zodat wij zo goed mogelijk verder kunnen helpen.

Naar het klachtenformulier