Menu

Veelgestelde vragen

Hoe informeer ik mijn klanten het beste over de bezorging van post en pakketten?

Je kunt onderstaande informatie delen met je klanten

Het coronavirus zorgt voor uitzonderlijke omstandigheden. Aandacht voor mensen en onze samenleving is belangrijker dan ooit. Het bezorgen van post, pakketten en andere zendingen is in deze moeilijke omstandigheden belangrijk voor het maatschappelijk verkeer. Zolang dat veilig en gezond kan, blijft PostNL op verantwoorde wijze bezorgen. Volgens het RIVM is het risico van besmetting via post en pakketten heel klein. Zij geven aan dat er geen bewijs is dat mensen door post en pakketten besmet zijn geraakt.

Voorkomen verspreiding virus

PostNL volgt de RIVM-richtlijnen en nemen hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen er voor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken. De bezorgers houden 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact.

Contactloos tekenen voor ontvangst

Je hoeft het scanapparaat van de bezorger niet meer aan te pakken. De bezorger zal na jouw toestemming tekenen voor ontvangst. Hij zal vragen naar de laatste 3 cijfers van je legitimatiebewijs en deze noteren in het handtekeningveld.

Voor 18+zendingen geldt dat je wordt gevraagd om je legitimatie op het pakket te leggen, waarbij je tijdens het uitwisselen 1,5 meter afstand aan moet houden.

Status van bestellingen

Om goed op de hoogte te blijven, raden we je aan om de status van je bezorging in de PostNL-app te volgen. Hier kun je je pakket volgen met track & trace (dit geldt ook voor internationale zendingen) en blijf je op de hoogte via pushmeldingen. Mocht er iets wijzigingen in de bezorging, vind je hier de laatste informatie.

PostNL-punten

Er zijn een aantal PostNL-punten gesloten. Via de locatiewijzer kun je zien welke PostNL-punten nog geopend zijn. Als je zelf online je pakket klaarmaakt voor verzending, dan kun je ook gebruikmaken van onze pakket- en briefautomaten. Deze vind je ook terug op de locatiewijzer.

Ben je in quarantaine? Dan is het mogelijk om iemand anders jouw pakket te laten ophalen bij het PostNL-punt. De persoon die jouw pakket ophaalt, moet een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, ID-kaart) meenemen (geen kopie) en de track & trace-code en jouw adres kunnen opgeven.

Internationale zendingen

Het coronavirus heeft gevolgen voor het verzenden van post en pakketten naar het buitenland. Op postnl.nl/isa vind je de actuele informatie en kun je zien wat dit eventueel voor jouw zending betekent.

Meer informatie

Via postnl.nl/corona lees je meer over de huidige situatie. Hou dus vooral deze website in de gaten.

Anderen bekeken ook:

Neem contact op



Chatten

Chat live met een van onze supportmedewerkers

Chatten

Deze berichten kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Klantenservice Zakelijk

088 - 868 68 68
Op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur.



Contact

Ik heb een vraag

Ga naar Vraagformulier.

Ik heb een klacht

Ga naar Klachtenformulier.

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Adres

Postbus 19100
2500 CC DEN HAAG

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Start een WhatsApp gesprek