Hoe informeer ik mijn klanten het beste over de bezorging van post en pakketten?
Je kunt onderstaande informatie delen met je klanten
Je kunt onderstaande informatie delen met je klanten
Het coronavirus zorgt voor uitzonderlijke omstandigheden. Aandacht voor mensen en onze samenleving is belangrijker dan ooit. Het bezorgen van post, pakketten en andere zendingen is in deze moeilijke omstandigheden belangrijk voor het maatschappelijk verkeer. Zolang dat veilig en gezond kan, blijft PostNL op verantwoorde wijze bezorgen. Volgens het RIVM is het risico van besmetting via post en pakketten heel klein. Zij geven aan dat er geen bewijs is dat mensen door post en pakketten besmet zijn geraakt.
PostNL volgt de RIVM-richtlijnen en nemen hygiƫnemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen er voor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiƫnisch mogelijk te werken. De bezorgers houden 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact.
Je hoeft het scanapparaat van de bezorger niet meer aan te pakken. De bezorger zal na jouw toestemming tekenen voor ontvangst. Hij zal vragen naar de laatste 3 cijfers van je legitimatiebewijs en deze noteren in het handtekeningveld.
Voor 18+zendingen geldt dat je wordt gevraagd om je legitimatie op het pakket te leggen, waarbij je tijdens het uitwisselen 1,5 meter afstand aan moet houden.
Om goed op de hoogte te blijven, raden we je aan om de status van je bezorging in de PostNL-app te volgen. Hier kun je je pakket volgen met track & trace (dit geldt ook voor internationale zendingen) en blijf je op de hoogte via pushmeldingen. Mocht er iets wijzigingen in de bezorging, vind je hier de laatste informatie.
Wil je een pakket versturen? Dat kan via een PostNL-punt bij jou in de buurt dat open is. Houd daarbij rekening met aangepaste openingstijden. Als je zelf online je pakket klaarmaakt voor verzending, dan kun je ook gebruikmaken van onze pakket- en briefautomaten. Deze vind je ook terug op de locatiewijzer.
Ben je in quarantaine? Dan is het mogelijk om iemand anders jouw pakket te laten ophalen bij het PostNL-punt. De persoon die jouw pakket ophaalt, moet een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, ID-kaart) meenemen (geen kopie) en de track & trace-code en jouw adres kunnen opgeven.
Het coronavirus heeft gevolgen voor het verzenden van post en pakketten naar het buitenland. Op postnl.nl/isa vind je de actuele informatie en kun je zien wat dit eventueel voor jouw zending betekent.
Via postnl.nl/corona lees je meer over de huidige situatie. Hou dus vooral deze website in de gaten.