Menu

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen van bedrijven over coronavirus

Lees de veelgestelde vragen van bedrijven over het verzenden en ontvangen van post en pakketten tijdens de coronacrisis.

Algemeen

Welke maatregelen neemt PostNL om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen?

Kun je besmet raken met het coronavirus via een pakket of een poststuk?

Blijft de beschikbaarheid van PostNL-punten actueel via de API?

Wat gebeurt er als een sorteercentrum dichtgaat?

Hebben jullie informatie die ik op mijn site kan zetten? Hoe communiceer ik met mijn klanten?

Mijn product is tijd-specifiek (food, medisch, rouw). Kan ik er op rekenen dat jullie op tijd bezorgen?

Zijn er voldoende mensen om post en pakketten te bezorgen?

Hoe word ik op de hoogte gebracht in het geval van wijzigingen of nieuwe maatregelen?

Mijn brievenbus is niet meer bereikbaar voor de postbezorger. Wat gebeurt er met mijn post?

Wat kan ik doen met mijn bestaande haal- of brengafspraken als mijn locatie sluit?

Wat is jullie werkwijze voor contactloos bezorgen wanneer voor zendingen een legitimatie aan de deur nodig is (18+ zendingen)?

Internationaal verzenden

Hoe zit het met de bezorging van post en pakketten in België?

Kan ik nog post en pakketten versturen naar landen die afgesloten zijn voor personenvervoer?

Loopt de bezorging van post en pakketten naar het buitenland nu vertraging op?

Ik heb mijn zending verstuurd met handtekening voor ontvangst. Wat gebeurt daar nu mee?

In Nederland zijn er richtlijnen voor het lichamelijk contact tussen bezorger en ontvanger. Hoe zit dat in het buitenland?

Wat doen jullie met post die nu niet kan worden bezorgd in het buitenland?

Mijn post is al in het land van bestemming. Wat gebeurt er als deze toch niet kan worden bezorgd?

Veel landen sluiten hun grenzen. Kunnen mijn pakketten nog wel worden bezorgd?

Meer weten?

Lees meer over de veiligheid, de impact op bezorging en het bezorgen van bijzondere momenten tijdens deze coronatijd.

Corona en onze bezorging

Anderen bekeken ook:

Neem contact op



Chatten

Chat live met een van onze supportmedewerkers

Chatten

Deze berichten kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Klantenservice Zakelijk

088 - 868 68 68
Op werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur.



Contact

Ik heb een vraag

Ga naar Vraagformulier.

Ik heb een klacht

Ga naar Klachtenformulier.

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Adres

Postbus 19100
2500 CC DEN HAAG

Deze gegevens kunnen worden gebruikt voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden. We gaan zorgvuldig om met uw privacy. Kijk voor meer informatie op onze privacyverklaring.



Start een WhatsApp gesprek