Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen van bedrijven over het coronavirus

Lees de veelgestelde vragen van bedrijven over het versturen en ontvangen van post en pakketten in coronatijd.

Algemeen

Welke maatregelen neemt PostNL om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen?

Kun je besmet raken met het coronavirus via een pakket of een poststuk?

Hoe word ik op de hoogte gebracht in het geval van wijzigingen of nieuwe maatregelen?

Internationaal verzenden

Kan ik nog post en pakketten versturen naar landen die afgesloten zijn voor personenvervoer?

Loopt de bezorging van post en pakketten naar het buitenland vertraging op?

In Nederland bezorgen we vanaf 25 februari niet langer contactloos. Hoe zit dat in het buitenland?

Wat doen jullie met post die niet kan worden bezorgd in het buitenland?

Mijn post is al in het land van bestemming. Wat gebeurt er als deze toch niet kan worden bezorgd?

Sommige landen sluiten hun grenzen. Kunnen mijn pakketten nog wel worden bezorgd?

Meer weten?

Lees meer over de veiligheid, de impact op bezorging en het bezorgen van bijzondere momenten tijdens deze coronatijd.

Corona en onze bezorging